HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Cat 6 solid UTP
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hinken
Member

55 Posts

Posted - 2005/09/09 :  10:52:31  Show Profile Send hinken a Private Message
Hej det skrivs låvord om cat 6 kabeln på forumet. Jag undrar om det går bra att fläta ( fyr fläta ala Svalander) med den . Den är väll rätt så styv kann jag tro. Jag tänkte ha det både i och till högtalarna. Jordan JX 92 s VTL bygge snart på gång

steriotyp

denada
Member

501 Posts

Posted - 2005/09/09 :  11:53:26  Show Profile Send denada a Private Message
hinken: Tja det beror ju på vilken typ av cat 6 men lexcoms installationskabel går att fläta. Det är en silicon(stavas hur?) kärna i den som paren ligger tvinnade runt. Du kan göra en fyr fläta av den men jag är lite osäker på om du kan fläta den stenhårt.

Så ledes får man gå ner och testa. Jag har ett par meter kvar sedan vi bytte till cat 6 här...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

Schmutziger
Member

233 Posts

Posted - 2005/09/10 :  10:41:59  Show Profile Send Schmutziger a Private Message
kola in detta sättet med:
http://www.tnt-audio.com/clinica/triple_t_e.html
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/09/10 :  10:56:56  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
Vad är den stora skillnaden mot cat5e?

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000