HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 DeNaDas system... i halv färdigt rum
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

denada
Member

501 Posts

Posted - 2005/06/28 :  09:17:30  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
Så var det, det här med att bygga stereo till ett pris som budgeten klarar av…

Det har i vilket fall hunnits med lite olika prylar hemma… lite Pioneer och annat i förstärkar väg till en Rega… som nu mera har fått ett bra hem hos ett av barnen…

Men i alla fall…
Här kommer bilder på hur det ser ut nu. Ett tag framöver… ;-)
Väntar tillökning så det ska byggas lite på kåken. Gissa om det kommer att bli ett rum till pappa att ha för sig själv



En liten översikts bild på systemet

Lite närmare presentation om grejerna kommer lite längre ner…

Högtalare är alltid kul… Det låter ju lite mer med dem inkopplade och tutandes.
Dessa små kelgrisar (DALI VI) fick jag fatt på billigt som fan av en kompis. Det som var helt när jag fick fatt på dem var diskanterna. Så det har blivit nya 10” basar och nya 8” mellan register till dem. Men va f-n ger man små slantar för högtalarna så kan man ju kosta på sig att betala för att få original elementen. Det sitter Peerless basar och mellan i dem. Så det är ju inte så blodiga pengar…. (1000:- /st för 10” och 1250:- /st för mellan)





Kabeln som skymtas är en Tara Labs Phase III som har fått hänga med ett par år…
Jag har inte hittat något som jag har tyckt passat bättre till det jag kört… men jag letar vidare…

Så var det väll till att pressentera de andra delarna i systemet. För högtalare låter ju inte av sig själva…



Högst upp hittas en grundig DVD med ett par år på nacken. Den funkar klockrent och har nu mera ett ganska klockrent ljud. Har blivit moddad av en kille som läste digitalelektronik… han fick leka lite med den
Under den hittas en klassiker. En Pioneer PD-9700 som hittades på blocket. Den längtade efter att få ett nytt hem och jag gav den så gärna en hylla hemma att vila ut på…

Den stackarn har nu mera blivit botad från diverse mindre väl fungerande organ. Så i den efter transplantationen så sitter nu en hel hög nya connigar och två nya fina BB2604 opisar. Den har även gått upp en del. Jag funderar på om det är den feta bituminen som gjort att den blev nästan 4 kilo tyngre... jag vet inte men det kan vara det . Det som blev med den stackaren var typ ett denver jobb... och skillnaden lät inte vänta på sig. Det jag letar efter nu till den är någon roligare DA än den som sitter i den just nu. Men det är lite knivigt att få fram info om den/dem det är en dual mono spelare så det är dubbelt av allt i signalvägen i den = trist att matcha komponenter till den Det sitter även en nätbrun med filter från elfa i den. Det gör det lite enklare att flytta ut den och så där. Nu mera står den även på gummi vibrationsdämpande gummimatta.
Tack rannagarden för svar på alla frågor...

Och längst ner hittar vi en NAD C352 som står för att förflytta pappen i högtalarna
Denna är väll det som är köpt i butik. Förutom diverse kablar och annat som alltid går åt...

Priset på detta kalas är straxt under 15k.... begagnat är trevligt

De planerade uppgraderingarna är följande.
1. Ett nytt rum som kommer att byggas (ska ha ett sovrum på ovanvåningen så det blir ett rum till mig på botten plan. Med separat ström och så vidare… man kan leka lite när det är svärfar som drar elen
2. Ett RIAA steg. Så jag kan dra i gång vinylen igen… saknar den…
3. Ny bänk. Vet inte vad det blir men jag tror att jag ska aktivera min möbelsnickare till bror på den… Om någon har lite kul idéer så skicka gärna ett PM så blir jag glad för jag har fått ide torka…
4. och som alltid lite nya snablar…
Det var nog det hela som stod och tutade hemma…

edit fel skrivet
edit lite uppdatering av CD snurren

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system

Edited by - denada on 2006/09/05 23:41:04

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/06/28 :  12:28:17  Show Profile Send m_persson79 a Private Message  Reply
Trevligt

Vad var det för modeller på bas/mellan?
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2005/09/26 :  22:12:02  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
En liten närstudie av CD-snurren där den står så fint på sin matta och myser...

W.E. Whitmore i CDn...



Jag tycker det är trevligt att man kan släcka displayen... Så det inte är så mycket som lyser upp tillvaron när man sitter i mörker och lyssnar...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system

Edited by - denada on 2005/09/26 22:13:05
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2005/10/11 :  17:00:12  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
Så har det uppdaterats lite hemma....
Det har kommit in en Vincent PHO-11 och en gammal vinylsvarv....



Vinylspelaren får inte vara med på bild.
Detta för att den stackarn inte ska göra bort sig helt... Men när det blir uppgradering så kommer den med på bild helt klart...

Kabel till RIAA är typ lakris snabel.
Kabel från RIAA är DIY silver snabel (fjoll rosa till färgen...

Men kan väll säga att vincent riaan låter klart trevligt
Fast med en annan spelare och en NY pickup så blir det nog lite trevligare i alla fall... men det är GOTT emd vinyl...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system

Edited by - denada on 2005/10/12 21:30:40
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2005/11/08 :  20:47:26  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
Uppdaterat lite nu...

Det har kommit en annan vinylsvarv.
Det blev en AKAI AP-002 modell gammal som FAN!!!
Bild kommer när jag har laddat digicamen

Så där ja. Digisen laddad och bilder tagna....

Här har vi en liten översikt på den stackars Akaien som har fått träffa Dr Bitumin...


Den stackarn gick upp ett par kilo med lite hjälp av Bitumin...

En liten närstudie på en Ortofon super OM-10 Det var ju tyvärr vad ekonomoin tillät... Och hade jag dragit i väg i pris på den så hade det inte varit så mycket budget system längre eller hur





Så en liten bild på tonarmen... Jag gillar de gammla fina sakerna de byggde...



Fast visst det hade ju vatit trevligt med en Pro-Ject eller en rega... men nu fick jag helt klart nöjja mig med en sådan här.. Den FUNKAR! och den funkar skit bra...

Just nu så är det lite spara pengar som gäller... Detta för att kåken ska få en liten utbyggnad... som redan är nämnt...
Så det kommer att bli ett rum till Pappa DeNaDa som han ska sin lilla stereo i... Eller som jag fick lägga fram det... Ett rum att umgås i UTAN TV!!!

Nåväl nu ska jag åter gå till det som man har grejerna till....
Njuta av Musik

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system

Edited by - denada on 2005/11/16 12:35:53
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2006/04/11 :  23:00:32  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
Så där ja...En mindre ombyggnad på gång nu...



Man ska ju börja någonstans.... och jag valde att börja så här...

Efter ett par dagar såg det ut så här...



När jag kommer hem i kväll så får jag se hur långt i uppgraderingen det har kommit

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system

Edited by - denada on 2006/04/19 16:06:02
Go to Top of Page

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2006/04/19 :  19:27:52  Show Profile Send matsj a Private Message  Reply
Perfekt ställe att gömma ett stort bashorn .

mats

1W=115db.
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2006/04/19 :  21:28:04  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
Jag funderade på att bygga en subb där nere och bara bara leda upp ett reflexrör..

Det som har hänt där ute i dag är att bjälklaget är färdigt... Men det var lite mörkt när jag kom hem så jag kunde inte plåta...

Jag ska försöka att vara hemma i tid i morgon så jag kan plåta..

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system

Edited by - denada on 2006/04/19 21:30:13
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2006/04/25 :  15:14:38  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
Ja de har nu bråkat vidare där ute ett tag. Jag har ju tyvärr inte varit så aktiv med kameran...

Men håll till godo med lite uppdateringar på hur det går för dem där ute...



De reste upp "väggarna" på botten våningen ganska så fort...
Men det ska ju till lite mera innan man kan kasta in högtalare och annan elektronik där inne...





Så där ja... nu börjar det nästan likna ett rum...
Det ska ju till ett plan till där det är det de pillefnular med nu... Det är ju inte något köp i paket hus och jag ville ha kvar stilen på den gammla delen... så de åker på att bygga takstolar på gammalt sätt Det skulle ju varit billigare med vanligt sadel tak... men ska man nu kasta ut stålar på att bygga ut kåken lite så varför snåla på det

En sista bild för dagen kommer väll med oxå..



Detta kommer att bli utsikten från sweetspot... fast med lite tapeter, fönster och altan dörr...

Så nästa diy projekt blir en låg stereobänk...

Det blir 50 cm vägg under fönstret... där jag ska ha en bänk... får se vad man kan hitta på för att ha där...

Det har varit lite aktivitet där ute... Taket är nu på plats och resten är väll på gång... så jag hoppas och tror att det ska bli klart till sommaren...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system

Edited by - denada on 2006/05/01 22:48:16
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/05/02 :  10:24:41  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Här händer det grejor. Byggs det efter stereon i åtanke? Planerat vart du skall ha grejorna innan du bygger eller blir det att lösa sen?

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2006/05/02 :  10:30:43  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
Tja du vemsom... hehe jag hade inte så mycket att säga om storleken på rummet... det är ju lite upp till vad man har för möjlighet att få byttlov på....
Det kommer att vara 4,8 x 4,9 invändigt...
Men det kommer inte att vara rena gipsväggar och så där.. dessutom kommer det att dras 4mm2 snabel till elen... och givetvis egna säkringar...

Efter tidigare labbar med högtalarna så är fönster och altan dörr där de är (när de nu kommer upp) av en anledning...

Den tidigare tilläggsisoleringen kommer att vara kvar mot ytterväggen och det kommer att isoleras massor i taket upp till det som blir ett sovrum på andra våningen...

Som golv blir det vitlaserad furu (rediga plank som de skulle säga där jag bor...) och det blir trätak av någon vitlaserad variant...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2006/05/04 :  08:56:11  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
så har det blivit uppdaterad bild på det hela....



Så när jag kommer hem i kväll så borde det vara hyffsat klart på utsidan av kåken...
Sedan är det bara att vänta på att det ska bli klart där inne oxå.... ;-)
Det värsta är att fönster och dörrar och annat skit inte kommer förren vecka 24 eller vecka 26....

surt sa räven... men den som väntar på något gott väntar ju alltid för länge...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2006/06/28 :  22:34:46  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
Hej (igen....)

Efter en tid med en spackelspade och en roller i handen så är jag nu online... och tänkte ge en liten teeser på bygget jag pular med förtillfället...

Och nej det är INTE något slutsteg eller något sådant...



Dosan till höger är lite intressant för nördar som oss...
Det är el till stereon... elektrikern (svärfar) bad mig om ursäckt för han inte fick fram 4 kvadrats trådar tills vi var tvugna att dra elen (snickarna ville börja med osb skivorna...) Så jag får nöja mig med 2.5 kvadrats kabel...

Men i vilket fall så blir det en egen säkring på det hela... Eftersom jag nu ska byta proppskåpet så kanske man kan hitta på en kul variant av säkring till stereon

Om det är någon som vet något om säkringar som passar i nya proppskåp (för automatsäkringar) så skicka ett svar eller ett PM så blir jag en glad pojke

Nu ska jag ta tag i min lilla spackelspade så jag kan fortsätta att fixa väggarna innan de kommer och lägger golvet... kan ge en liten hint om det oxå... furugolv med en ton av vitt är vad som blir till golv...

Så det blir SD fötter under högtalatrna...

Det var nog allt för denna gång...

*******************************************************************

update

*******************************************************************
Jag fortsätter lite då...

Det hr hänt "lite" i rummet inte helt färdigt ännu men snart... ska måla lite lister som synes på bilden under...

Men en liten teaser över hur det kommer att bli..
och ja det är fel el jack som används. anledningen är enkel det andra är inte kopplat ännu...



en liten bild på min diy bänk... lite lowtech men jag ville ha en som var lägre än fönstret...


---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system

Edited by - denada on 2006/09/05 22:28:49
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/09/06 :  06:13:11  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Snygg bänk!

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2006/09/06 :  21:11:25  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
Jag tyckte det var synd att kasta överblivna golvplank...
Så två golvplank och en uppsättning av varje längd av IKEA(möjligheternas varuhus)'s Kapita...
Så blev det en bänk som var lagom hög för att inte titta över fönsterbänken...

Det ska ju bli en altan utanför det fönstret till nästa sommar...

Men ohmega har du lust att komma och måla lister så är du välkommen

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/09/07 :  05:45:13  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
quote:
Men ohmega har du lust att komma och måla lister så är du välkommen


Öhmmmm...*Vissel*, *vissel*....har jag nämnt att du har fått till en väldigt fin stereobänk

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2006/09/08 :  22:12:00  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
hehe Ohmega... jag tänkte att jag skulle lyckas med konststycket att bjuda ner Jerico och sätta en pensel i handen på honom.
Det är ju så med bröder att de ska hjälpa till... Det är lite annat jag ska fixa där inne innan det är helt klart så det är en del kvar. men det ser mycket lovande ut om jag får tycka lite... Jag har lite små bitar kvar av golvet... det ska jag ha till hyllan i sovrummet tänkte jag... Blir inbyggt i väggen mot det gammla taket... Eftersom det är en rega som ska in där så behövs det inte så mycket utrymme... Brion är ju inte så stor... men det funkar fint i ett sovrum Ska bara hitta några inbyggnads högtalare som kan passa in i väggen där uppe... har en ganska stor låda bakom den vägg där jag ska ha dem... har funderat på en stor sub där uppe... vore trevligt men det tyckte inte HSB....

Fast å andra sidan så tyckte hon att jag skulle köpa mig ett par nordost kablar...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2006/10/23 :  11:52:24  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
Hej hopp...

Det har varit lite lågt för mig på forumet ett tag. Jag har haft lite annat för mig...

Men det börjar komma på plats hemma nu i det lilla rummet

Jag tänkte att jag skulle börja med en liten uppdatering som har landat i hyllan... Ni får ta bildkvaliten med en tunna salt... det är taget med mobbe fluxen...



Teac d-t1 står det på den lådan..

Detta var en trevlig bekantskap... som hittades på hifimagasinet...

Så lite bilder på rummet kanske...





Tyvärr så är det ju en ballenörd dörr där... men man får ju ge med sig lite till frun... Ska försöka att få ihop högtalarna lite till...

Men det ska bytas högtalar kabel... Jag har haft ett par modeller nordost hemma... Den billiga flat line gold och så blue heven... Och det blir nog blue heven... detta för att flat line gold kommer att utgå... Jag letade ett tag efter super flat line på begg marknaden men det var tydligen inte många som ville bli av med dem... Flat line var lite väl ljus i ljudet men med en mono inspelning och båda kablar till ena högtalaren så hade det funkat som budget alternativ...

Fast min kära fru tycker att det ska vara en Blå Himmel
Hon gillade det där med en PLATT kabel... man kan ju lägga en matta över den... sa hon genast... Och med dörren i mellan så kan det nog vara en tanke god som någon...

Men ljudet är klart bättre när man har ett rum utan stora dörr hål och annat som kan störa...
Golvet är inte något hitta på golv utan "redige plank" som de säger hemma vid... Förövrigt golvplankor jag använt till stereo bänken...

Jag har nu fått min separata el inkopplad och är nog tvungen att säga att det hände något när det är egen ström som går till stereon... Jag trode inte att det skulle göra någon skillnad men... Jag får nog ge mig... och Ja det är blindtestat... jag trode bara det var en placebo som upplevdes... men nej tyvärr...

Så det blir nog till att skaffa lite andra nätkablar oxå...

Men nu ska jag nog göra det som jag borde ha betalt för här... Något som kallas arbete som inkräktar på mitt forumskrivande

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system

Edited by - denada on 2006/10/23 11:53:24
Go to Top of Page

mrk
Member

313 Posts

Posted - 2006/10/23 :  14:17:47  Show Profile Send mrk a Private Message  Reply
Verkligen trevligt rum! Bänken var hur snygg som helst!
Är du nöjd med Akustiken i nya rummet?

/mrk

-Det står en clown i mina kläder, och svär att allting är okay...
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42636
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2006/10/23 :  14:30:12  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
Jo jag är kalrt nöjd... det är lite kalt ännu men det är inte de stora problemen jag hade innan...
Tak och golv är i trä... väggarna har en tunn gips skiva och bakom den plattan (har för mig om att det inte är mer än renoverings gipps...) så är det OSB skivor... Jag vill kunna skruva i en vägg utan plugg...

Det låter bättre än vad jag trode i vilket fall... så jag är nöjd...

Tack för din åsikt om bänken
Den blev till för att jag ville ha en låg bänk... men jag tycker att den blev skitsnygg... och det är den vanliga uppfattningen man får höra om den.. Kul att höra... man ska kanske ge sig på mera DIY

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system

Edited by - denada on 2006/10/23 14:36:53
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/10/23 :  15:39:13  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
- Trevligt!
Önskar er många trevliga stunder där inne!!


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/10/23 :  19:06:38  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
Om rummet helt plötsligt skulle försvinna en dag, så är det bara jag som har fraktat bort det!

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2006/10/23 :  20:45:08  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
mjo... Det är bara att komma och gräva

Har du vägarna förbi så titta in och dra ett öra... eller två...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2007/02/23 :  15:07:56  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
Jo det har hänt lite hos mig nu... Så jag kommer att uppdatera bilderna vad det lider här nu.
Jag ska försöka att hinna med det i helgen...

kort sagt så har NADen fått flytta ner till källaren i väntan på att den stora grabben ska få in ett par andra högtalare till sitt rum...

Till riggen så har det flyttat ett parasound kit (P/FET-900 försteg och ett HCA-800II slutsteg begagnat är trevligt...)
Skillnaden kviterades ut till det bättre ganska så snart...
Det har tillkommit lite nya kablar sedan sist...
Det sitter nu mera en Acoustic Zen Oscar Link mellan för och slutsteg
mellan DAC och försteg Nordost Blue Angel
Mellan vinyl och mega moddad Vincent PH-111 Nordost Blue Angel
Mellan riaat och försteg Tara Labs modell gammal
Till högtalar kabel används Belkin PUREAV SILVER SERIES 14AWG
Mellan CDn och DACen används en Belkin PUREAV SILVER SERIES

Belkin kablarna var ett infalls köp... ganska så billiga och fungerar bra... men högtalar kablar ska bytas... valet nu står väll mellan ett par nordost Blue Heaven och Acoustic Zen Epoch. Frun tycker ju att Nordost är trevliga... Hon kan ju lägga en matta över dem och således inte snubbla över kabeln (så det blir en snabel) när man ska ut genom altan dörren...

Men bilder kommer i helgen om jag bara får tid att plåta lite...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/02/24 :  19:01:13  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
NU!!! - NU snackar vi dedikerat lyssningsrum!!!!

Ursnyggt
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2007/02/25 :  12:28:21  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
Tackar Huzze. Har du vägarna förbi västervik så säg till ;-)

Som sagt det har uppdaterats lite här och bilder blev efterlyst av bland annat vemsom... så det kommer tre till att börja med...

då jag är en kass fotograf så blir det många bilder tagna och inte många som går att visa publikt.



En översikt på systemet som spelar.

Överst till vänster står Parasound försteget.
Under detta står min Teac DT-1 DAC
på högersida står den gammla trotjänaren Akai AP-002

Undre hyllan
Till vänster står parasound steget många trevliga amp som går ur detta...
I mitten står ett Vincent RIAA (ja jag vet att jag har fått fronten Jerico men jag har inte haft tid att fixa den.)
Och till häger den stackars Pioner spelaren.



Det ska ju till kablar och det blir ALLTID massor av de små asen.
SOm synes så har parasound fortfarande sina små lampsladdar kvar. Det kommer det att bli ändring på så fort jag har fått hem kapskivor till min dremel...

Teacen matas med hjälp av en Supra LoRad strömsnabel.
Från Teacen till försteget går det en Nordost Blue Angel (köpt på forumet)
Till Teac från Pioneren går det en Belkin. (köpt på dustin i brist på annat alternativ att fixa betalning med....)
Mellan för och slutsteg går gose snablarna Acoustic Zen Oscar Link löjligt prisvärd kabel.
Från vinyl till Riaa samma blu angel (det var 1,5 meter från början...)
Från riaa till försteg den kabel som stannat längst i min rigg Tara Labs prism 22 har jag för mig om.
Det skymtas även högtalar kabel i från belkin. oxå dessa i från Dustin. De gör sitt jobb fint men frun vill fortfarande ha ett par nordost... Och jag är ju villig att prova i alla fall

Men de här grejerna spelar ju inte själva...



Det behövs ju lite mjukvara...

Då jag har börjat övergå till mjuka plast fickor från den gode Josef så har skivorna börjat flytta in i papp kartonger. Så pappkartongerna är INTE fylda med foton...
Det står förvisso två beno som inte är konverterade ännu. Det är märkigt vad det får plats mycket skivor i en liten pappkartong om man har dem i plast fickor. Men vinylen tar ju lite plats. Då jag har lite till som inte har fått flyta in i rummet så letar jag fortfarande en vettig lösning för att förvara skivor i. Jag har börjat att lägga mindre och mindre pengar på prylarna och mer och mer pengar på musiken...

Översikts bilder är svårt att få till i rummet då jag har ett STORT förnster bakom grejerna. Det är trevligt med utsikt när man lyssnar... Ger ju lite djup i det hela
Så en öppen inbjudan till den som är duktig fotograf kom hit och plåta då bjuder jag på ett par kalla och en slurk av det skotska lantvinet...

Det var väll allt för denna gång. och JA frontarna åker av vid finlyssning men jag har en dotter på snart 2 år så hon är mycket glad i att peta på grejerna... Så dalina är nu testade för effekten från steget Då blev det HÖGT

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000