HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Luxor 5061 nostalgihögtalare, info om modellen öns
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

grosvenor
Starting Member

41 Posts

Posted - 2005/09/15 :  16:23:58  Show Profile Send grosvenor a Private Message
Hejsan,

Använde sökfunktionen på sidan och flera inlägg angående gamla Luxor högtalare dök då upp, tänkte därför fråga ifall någon också känner till denna modell 5061? jag är på väg att köpa ett par (med förnyade skumkanter) till en av mina vintage anläggningar.
Finns det något ställe på nätet där man kan hitta info om gamla Luxor modeller? Är förstås intresserad av allt jag kan komma över om denna modell 5061, t.ex. gamla broschyrer, tidningsreklam, artiklar osv.
Hoppas på svar.

Mvh
Grosvenor

avr7000
Harry-vinnare 2004

845 Posts

Posted - 2005/09/15 :  22:24:58  Show Profile Send avr7000 a Private Message


Jag har (om jag hittar dem) en uppsättning diskanter och mellanreg. som du kan få mot fraktkostnad... reservelement...

/Stefan

Mina pryttlar
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12665
Go to Top of Page

grosvenor
Starting Member

41 Posts

Posted - 2005/09/16 :  18:38:25  Show Profile Send grosvenor a Private Message
Tusen tack för detta Stefan! att du tog dig tid att scanna info om högtalaren, jättesnällt!

Skall kontrollera skicket på diskant- och mellanregistren när jag väl fått högtalarna, kontaktar dig eventuellt senare angående reservelementen.

Säljaren påstod att 5061 skulle ha varit en "topp of the line" modell när det begav sig på sjuttiotalet, huruvida det stämmer eller inte vet jag ej...(?) utformningen på lådan verkar dock vara lite annorlunda med vinklad tröskel samt låda baktill.

Mvh
Grosvenor

Edited by - grosvenor on 2005/09/16 18:41:16
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000