HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Erfarenheter av Cantons digitalserie
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

chg
Member

171 Posts

Posted - 2002/10/23 :  14:26:29  Show Profile Send chg a Private Message
Jaha, äntligen första frågan på detta eminenta forum.
Har nyligen köpt ett par Canton Digital 2.1 beg., provlyssnades tillsammans med en Audionet SAM2,0 och Sony DVP-NS900V (som drive).
Trots rummets extrema svårigheter med mängder av reflexer föll jag för det detaljrika ljudet och anpassningsmöjligheterna. Mätmick, program m.m. ingick så jag slog till (analogkretsar i boxen var tydligen dessutom utbytta mot bättre)

Nu återstår för mig att välja lämpligt förstärkeri och möjligen en CD eller drive (jag har en omoddad Pioneer PD-S707, kanske ngt i enklaset laget). Ca 15-20', nytt eller bra beg. spelar ingen roll.
Kom gärna med förslag, och andra erfarenheter gällande högtalarna

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2002/10/23 :  14:47:42  Show Profile Send Rebo a Private Message
Köp nått med mycke effekt. De är trögdrivna och det krävs mycket effekt för att kompensera bort dalar i frekvensåtergivningen. Minst 100 Watt per kanal, men gärna mer.
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2002/10/23 :  14:51:05  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Vincent 991 såklart
Vad fick du ge för dom?

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

chg
Member

171 Posts

Posted - 2002/10/23 :  15:16:30  Show Profile Send chg a Private Message
quote:
Originally posted by Alexi

Vincent 991 såklart
Vad fick du ge för dom?

14.000:- inkl.mätmick. De var i fint skick så jag hoppas jag gjorde en någorlunda god affär. Har förresten inte fått hem dem från Sthlm ännu, väntar med spänning på dagen D
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2002/10/23 :  15:24:41  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Jag har bara lysnar på första modellen Digital 1.1?
Men dom lät väldigt bra för att vara Canton!
Undrar om mätutrustningen och digitala delningsfilter går att använda till andra högtalare.

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2002/10/23 :  15:24:45  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Läs på min hemsida på http://hello.to/hifi Rubriken test och reportage. Ett hembesök hos en kille med Canton Digital.
Märk dock att det rör sig om min uppfattning, jag påstår inte att jag redovisar sanningen.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

chg
Member

171 Posts

Posted - 2002/10/23 :  15:53:44  Show Profile Send chg a Private Message
quote:
Originally posted by StefanB

Läs på min hemsida på http://hello.to/hifi Rubriken test och reportage. Ett hembesök hos en kille med Canton Digital.
Märk dock att det rör sig om min uppfattning, jag påstår inte att jag redovisar sanningen.

Upptäckte att jag redan läst ovanstående reportage, när jag surfat runt. Saklig och bra presentation, vad jag förstod kan man ju gå in och finjustera korrigeringen efter personligt tycke mha datorn. Förhoppningsvis skall inte digitalboxen förvränga ljudbilden alltför mycket men det återstår ju att se, förlåt höra..
Har även läst S.F. lyriska omdömen om Digital 1.1 tidigare..

Fler förslag på övrig utrustning.
Funderade på en Amplifix men fick av en händelse se Technics-kombinationen SU-C3000/SE-A3000 till utförsäljning, ngn som vet om det är en Lexus till Toyotapris?? Technics förknippas ju vanligtvis med mer Mid-Fi prylar
Skall provlyssna denna kombination med mina högtalare inom kort

Vincent har jag inte heller tänkt så mycket på ännu, det blir ev. till att testa..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000