| Author |
Topic  |
|
|
chg
Member

171 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 14:26:29
|
Jaha, äntligen första frågan på detta eminenta forum. Har nyligen köpt ett par Canton Digital 2.1 beg., provlyssnades tillsammans med en Audionet SAM2,0 och Sony DVP-NS900V (som drive). Trots rummets extrema svårigheter med mängder av reflexer föll jag för det detaljrika ljudet och anpassningsmöjligheterna. Mätmick, program m.m. ingick så jag slog till (analogkretsar i boxen var tydligen dessutom utbytta mot bättre)
Nu återstår för mig att välja lämpligt förstärkeri och möjligen en CD eller drive (jag har en omoddad Pioneer PD-S707, kanske ngt i enklaset laget). Ca 15-20', nytt eller bra beg. spelar ingen roll. Kom gärna med förslag, och andra erfarenheter gällande högtalarna |
|
|
Rebo
Member

1071 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 14:47:42
|
| Köp nått med mycke effekt. De är trögdrivna och det krävs mycket effekt för att kompensera bort dalar i frekvensåtergivningen. Minst 100 Watt per kanal, men gärna mer. |
 |
|
|
Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 14:51:05
|
Vincent 991 såklart  Vad fick du ge för dom? |
Driver forumet faktiskt.se |
 |
|
|
chg
Member

171 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 15:16:30
|
quote: Originally posted by Alexi
Vincent 991 såklart  Vad fick du ge för dom?
14.000:- inkl.mätmick. De var i fint skick så jag hoppas jag gjorde en någorlunda god affär. Har förresten inte fått hem dem från Sthlm ännu, väntar med spänning på dagen D |
 |
|
|
Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 15:24:41
|
Jag har bara lysnar på första modellen Digital 1.1? Men dom lät väldigt bra för att vara Canton! Undrar om mätutrustningen och digitala delningsfilter går att använda till andra högtalare. |
Driver forumet faktiskt.se |
 |
|
|
StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 15:24:45
|
Läs på min hemsida på http://hello.to/hifi Rubriken test och reportage. Ett hembesök hos en kille med Canton Digital. Märk dock att det rör sig om min uppfattning, jag påstår inte att jag redovisar sanningen. |
läs mer på: http://hello.to/hifi |
 |
|
|
chg
Member

171 Posts |
Posted - 2002/10/23 : 15:53:44
|
quote: Originally posted by StefanB
Läs på min hemsida på http://hello.to/hifi Rubriken test och reportage. Ett hembesök hos en kille med Canton Digital. Märk dock att det rör sig om min uppfattning, jag påstår inte att jag redovisar sanningen.
Upptäckte att jag redan läst ovanstående reportage, när jag surfat runt. Saklig och bra presentation, vad jag förstod kan man ju gå in och finjustera korrigeringen efter personligt tycke mha datorn. Förhoppningsvis skall inte digitalboxen förvränga ljudbilden alltför mycket men det återstår ju att se, förlåt höra.. Har även läst S.F. lyriska omdömen om Digital 1.1 tidigare..
Fler förslag på övrig utrustning. Funderade på en Amplifix men fick av en händelse se Technics-kombinationen SU-C3000/SE-A3000 till utförsäljning, ngn som vet om det är en Lexus till Toyotapris?? Technics förknippas ju vanligtvis med mer Mid-Fi prylar Skall provlyssna denna kombination med mina högtalare inom kort
Vincent har jag inte heller tänkt så mycket på ännu, det blir ev. till att testa.. |
 |
|
| |
Topic  |
|