Author |
Topic  |
Rebo
Member

1071 Posts |
Posted - 2002/10/24 : 17:06:05
|
Robin: Den står på i klass AB för det mesta. Men då jag inte lyssnar så använder jag mute switchen, som frikopplar utgångssteget från högtalarna så att den inte kan skicka ut någon ström till dessa.
I stället för att stänga av steget efter varje lyssnig så ”mutar” jag det helt enkelt Risken att nått elakt fel skulle uppstå torde dock vara minimal, men eftersom funktionen nu finns så använder jag den.
”Mute switchen” är också bra om man vill byta kablar och greja utan att behöva stänga av slutsteget. |
 |
|
norman
Member

127 Posts |
Posted - 2002/10/24 : 17:07:15
|
quote: Originally posted by sladd
Riggade min anläggning i går kväll med den uppgraderade S1:an och de nya Red Dawn-kablaget. Anläggningen fick gå 3 - 4 timmar på repeat innan jag satte mig för att lyssna.
Om man stänger av en Advantageanläggning helt så tar den tydligen lång tid på sig att låta bra igen. Nu lät det som om fasen var felvänd och CD-spelaren blivit förvandlad till en 10 år gammal lågprisvariant från Sony....
Nu får den gå idag. I morgon skall jag sätta mig en stund igen.
Det kan inte vara så att du glömt hur illa det lät och att det tar ett tag innan du vänjer dig igen? (förlåt, kunde inte hålla mig) |
 |
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/10/24 : 17:09:41
|
Rebo, aha, okej,
men jag stänger inte av mitt sketna slutsteg när jag fipplar med kablar osv=) men det är ju inte lika dyrt förståss=)
plinius vill jag osså ha=) hehe.. |
 |
|
Björn N
Fd. Speakerpro

731 Posts |
Posted - 2002/10/24 : 17:18:34
|
later pa ngt satt nastan osanolikt att elektroniken behover sta pa i flera dagar for att lata bra...Hmm kanske ar en kartell mellan elektroniktillverkarna och elbolagen=) |
Optimist. punkt slut. |
 |
|
Rebo
Member

1071 Posts |
Posted - 2002/10/24 : 17:20:52
|
Norman det kanske har skett ett missförstånd. I stället för en upp- så utfördes en ned-gradering av sladds S1:a 
Robin: För det mesta så är jag nöjd med min Plinius. Men det finns nog bättre grejer Då jag lyssnar på min anläggning så njuter jag och allt känns stabilt. Men då jag inte lyssnar så kan jag lik förbaskat inte låta bli att fundera på eventuella pryl byten  |
 |
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/10/24 : 17:22:58
|
Rebo, man vill(jag iaf)ständigt byta=) även fast det man har duger gott och väl å är bra, det nya kanske inte e bättre, men känns bättre, kanske är snyggare=)
speakerpro, det är sant, men alla hör inte skillnaderna(vill inte) så som det är med allt annat |
 |
|
norman
Member

127 Posts |
Posted - 2002/10/24 : 17:25:42
|
quote: Originally posted by Rebo
Norman det kanske har skett ett missförstånd. I stället för en upp- så utfördes en ned-gradering av sladds S1:a 
Attans, det var nog min mening som blev lite konstigt formulerad.. |
 |
|
Thomas A
Member

189 Posts |
Posted - 2002/10/24 : 19:55:17
|
En skillnadsgradering?
Thomas |
"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas" |
 |
|
drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts |
Posted - 2002/10/24 : 21:51:47
|
quote: Originally posted by sladd
Riggade min anläggning i går kväll med den uppgraderade S1:an och de nya Red Dawn-kablaget. Anläggningen fick gå 3 - 4 timmar på repeat innan jag satte mig för att lyssna.
Om man stänger av en Advantageanläggning helt så tar den tydligen lång tid på sig att låta bra igen. Nu lät det som om fasen var felvänd och CD-spelaren blivit förvandlad till en 10 år gammal lågprisvariant från Sony....
Nu får den gå idag. I morgon skall jag sätta mig en stund igen.
Jag tycker ändå S1an är snabb förhållandevis..helt acceptabelt efter några dar...däremot Advantage slutsteg...jösses här snackar vi ett par tre veckor innan det inte fortsätter bli bättre...(kan vara ngt att tänka på när man lyssnar på saker i butik...) |
 |
|
norman
Member

127 Posts |
Posted - 2002/10/24 : 22:00:37
|
Det måste bli långa kafferaster hos utvecklingsavdelningarna hos high-end-bolagen om dom måste vänta flera veckor efter varje ändring dom gör... (kanske därför priset på produkterna blir högt när det måste betala de enorma mängderna kaffebröd som går åt.. ) |
 |
|
Rebo
Member

1071 Posts |
Posted - 2002/10/24 : 22:20:40
|
Visst kan man förstå att temperaturen måste stabiliseras och att alla elektrolytkondingar måste ha spänning på sig ett tag för att fungera optimalt. Men 3 veckor låter lite väll saftigt 
Måste också vara svårt att jämföra genom att slå på ett steg och lyssna direkt. Sen vänta 3 veckor, lyssna igen och försöka jämföra med hur det lät för 3 veckor sen. Ge mig en kall öl då jag lyssnar på det kalla slutsteget och risken finns att jag kommer att föredra den lyssningen jämfört med en varm öl och ett varmt slutsteg 3 veckor senare 
Det hade varit kul att testa med två likadana slutsteg, ett kalt och ett varmt, så man snabbt kan byta mellan dom. |
 |
|
drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts |
Posted - 2002/10/24 : 22:29:53
|
quote: Originally posted by norman
Det måste bli långa kafferaster hos utvecklingsavdelningarna hos high-end-bolagen om dom måste vänta flera veckor efter varje ändring dom gör... (kanske därför priset på produkterna blir högt när det måste betala de enorma mängderna kaffebröd som går åt.. )
Hm...tänkte inte på det ...men det tog ju över ett år från det att jag hörde att s1an var på gång tills jag kunde köpa den.... Bladelius får ta procent på elen då ..får ta å snacka med vattefall Kommer oxå ihåg ett krellförsteg en nkompis hade det tog oxå 3veckor innan man det stabiliserade sig medans ett dynamic precisionsteg från 80talet lät bra efter en kvart och inte ändrade sig sen...mysko |
 |
|
David A
Baseball Fury

1341 Posts |
Posted - 2002/10/24 : 22:49:30
|
jag hade haft mina grejor på i ca ett halvår utan uppehåll, och krellen extraknäcker som element på sin sida av rummet. Funkar fint! Var tvungen att stänga ner den när jag bytte försteg däremot, inge vidare ljud på ett tag då |
 |
|
mag
dom kallar oss mods

1587 Posts |
Posted - 2002/10/24 : 23:13:37
|
Mina steg tar ca 30 min på sig att bli varma och goa, stängs av varje kväll och åker på när jag kommer hem från skola/jobb. Ni har köpt fel märke som behöver vänta så länge......;)
|
//Magnus
Born to lose -Live to win Foto: www.geocities.com/fatalpath |
 |
|
Topic  |
|