Är det någon som har tips på ett billigt strömförsörjningsaggregat för labbruk? Jag behöver följande:
Utspänning 2 x 0-20 V Utström: Minst 2A
Jag behöver ett aggregat där jag kan både ställa spänning och begränsa utströmmen (vilket nästan alla labbaggreagat klarar). Här är ett exempel på något som verkar bra:
Conrads prylar verkar OK och du kan ladda ned schema etc vilket kan vara intressant om det pajar. Jag använder PS 2403 Pro som har 2*40/3A plus 3-15 V/3A. Den finns som PS 2403 också utan lågspänningen. Sök på "PS 2403" på:
Jag har till min ytterst stora glädje upptäckt att Conrad nu finns på webben i sverige. Det verkar lite buggigt men det funkar hyfsat. Kan tycka att det är hopplöst att söka då hela komponentnamnen inte finns med. http://shop.conrad.se/cgi/websale6.cgi?wsid=1129104991543_1 2403 standard för 1890:- pro för 2390:-.
Edit: lade till för att förtydliga vilket som var pris
Svebry var är ett dunderställe! Var ofta där och tittade på roliga saker när jag bodde i Skaraborg. I deras surplus-avdelning kan man hitta vad som helst.
(edit: skrev 'var' för att jag bor för långt bort för att åka dit bara för att titta och fynda surplus. Önskar att det fanns något liknande i Närke...)