HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Quad 99 CD-P **SÅLD**
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Joacim
Member

337 Posts

Posted - 2005/10/17 :  23:05:05  Show Profile Send Joacim a Private Message
Nu säljer jag min utomordentliga CD, Quad 99 CD-P pga uppgradering.

Fina omdömen bla i Absolute Sound och Hifi News: www.theabsolutesound.com/newsletter/143/quad99cdp.html
www.iaguk.com/quad/cdp_hifinews.pdf
Den har också fått ett flertal andra starkt positiva recensioner (bla under förra året i High Fidelity)!

Cd'n som är gjuten i aluminium är kompakt i storleken, och kan även användas som ett högklassigt digitalt försteg (vilket jag använt) då den har sex digitala ingångar samt en analog volympotentiometer av hög kvalité (vilken är densamma som sitter i Quad 99 försteg). Jag har själv kört den direkt in i ett slutsteg Quad 909 med mycket bra resultat.
Den spelar neutralt och avslappnat åt det varma mjuka hållet, men ändå med en förmåga att ta tag i både bas och musik samt ge en hög upplösning med en bra behandling av såväl röster som ljudbild.

Den är ca 1 år gammal (sen Aug -04, garantier kvar och kvitto finnes), perfekt inspelad med endast runt 400 timmars speltid.
Kondition och skicket är på topp, utan en minsta repa samt försiktigt öppnad originalkartong.
Medföljer gör 4 st viktmässigt anpassade Sonic Design dämpkuddar.

Nypris för allt 11.000:-
Mitt pris 7.600:-
Finns i Stockholm.

Boulder, Ayre, Avalon, Cardas and NCA forever!?

Edited by - Joacim on 2005/10/23 00:08:00
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000