StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts |
Posted - 2005/10/20 : 06:48:41
|
Jag har bytt till mig en SAT CdFix istället för den Copland jag försökt sälja, tanken var att CdFixen med sina goda recensioner och goda rykte kan vara lättare att sälja. Vi kan börja med några citat från High Fidelity, nr. 8 2000.
”Det ljud CdFix presterar är ytterst välupplöst och luftigt och samtidigt rent och klart. Sett som helhet är ljudet klangligt homogent och klippfast stabilt. En oklanderlig musikalisk timing banar sedan vägen för en återgivning som präglas av suggererande realism, sublim närvarokänsla och frapperande detaljrikedom. Tredimensionaliteten är direkt imponerande för prisklassen och hemligheterna från upptagningstillfället redovisas på gott och ont. Allt placeras på sin rätta plats i den illusoriska ljudbilden.”
Transparens och luft kring röster är det bästa vi hört från någon Bladelius cd. Röster i mellanregistret förmedlas med all den härliga naturliga värme, fyllighet och timbre man kan önska”
Exemplaret till salu är från slutet av 2000. Det är köpt på Hifi Consult i Alingsås och det var första ägaren som bytte till mig den, han ville ha Coplanden som drive till sin externa DAC. CdFixen är i nyskick med originalembalage. Priset är 5745 kr.
 |
läs mer på: http://hello.to/hifi |
Edited by - StefanB on 2005/10/23 08:08:54 |
|