HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hur står sig TDL RTL3SE idag?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

henel321
Starting Member

2 Posts

Posted - 2002/10/25 :  14:56:49  Show Profile Send henel321 a Private Message
Jag har precis köpt ett par TDL RTL3SE, igen.. =) Hade dessa under 90-talet men sålde när jag flyttade till litet i Stockholm. Nu har vi flyttat och jag hade turen att hitta dem nya (!) i kartong till ett mycket bra pris.

Frågan är, hur står de sig i dagens konkurrens? Jag är inte alls speciellt insatt i HIFI och följer inte utvecklingen speciellt väl. (Jag köpte dem för att jag visste att jag tycte om ljudet och de skulle pass utmärkt i vardagsrummet med sin klart snygga körsbärsfärg.)

Nån som har bättre koll än jag?

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7952 Posts

Posted - 2002/10/25 :  17:22:46  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Tyckte du om den så varför tveka?
Om man känner sann lyssningsglädje så ska man inte ändra
något i sin anläggning.
Go to Top of Page

henel321
Starting Member

2 Posts

Posted - 2002/10/25 :  19:39:33  Show Profile Send henel321 a Private Message
quote:
Originally posted by Björn-Ola
något i sin anläggning.

Förvisso sant.. =) Jag är grymt nöjd med dem, passade nästan ännu bättre med min nya Yamahastärkare dessutom som är lite ljusare i tonen än min gamla Pioneer A858.

...men det är ju fortfarande intressant att veta. Finns det siter som jämför äldre referensutrustning med nyare t.ex.? Det känns ju som om tillverkarna hela tiden slänger ny utrustning efter oss men det brukar ju vara mest nya features och inte mycket mer ljudkvalitet?
Go to Top of Page

JM
Member

533 Posts

Posted - 2002/10/26 :  00:05:40  Show Profile Send JM a Private Message
quote:
Originally posted by henel321

quote:
Originally posted by Björn-Ola
något i sin anläggning.

Förvisso sant.. =) Jag är grymt nöjd med dem, passade nästan ännu bättre med min nya Yamahastärkare dessutom som är lite ljusare i tonen än min gamla Pioneer A858.

...men det är ju fortfarande intressant att veta. Finns det siter som jämför äldre referensutrustning med nyare t.ex.? Det känns ju som om tillverkarna hela tiden slänger ny utrustning efter oss men det brukar ju vara mest nya features och inte mycket mer ljudkvalitet?

Jag håller med "Björn-Ola" ! Om du är "grymt nöjd" så skall du definitivt fortsätta att vara det ! Oavsett vad ngn annan person el tidning tycker...

Mvh/Janne

Att mäta är att veta !
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7952 Posts

Posted - 2002/10/26 :  11:21:37  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Välbyggda högtalare srår sig ganska bra tycker jag.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000