Nej då. Den bärbara är en sony, ca 8 år gammal. (vet tyvärr inte mer om modell mm. Har den erfarenheten sedan tidigare att bärbara cd spelare har bättre transienter och kan skilja mellan olika toner lättare än vad stationära produkter kan göra. Sen är det en annan sak vad det gäller djupledsinformation, stereobredd mm. Jämförde en hårt modifierad Cambridge spelare som är så lovordad. Och enligt min mening så var även där en vanlig bärbar bättre på vissa punkter. Har provspelat produkterna på Lowtherhorn (känsliga prylar)+ saftigt bashorn och med Candela (liknande MarkIII steg ) Vad som händer i de flesta bärbara cd spelare vet jag inte. (batteridrift=?) korta ledningsbanor=?. Lite komponenter=? I vilket fall som helst så kan jag ju inte bara lägga mig o titta på sprickorna i taket utan måste ta reda på vad det är som gör att denna bärbara spelar så fritt från jitter och transientsnabbt och fint. Det skulle vara kul att få lyssna på alla andra denvermoddar som lyckats, så man kan jämföra. Det är alltså så att tex trummpinneslag låtter rappare än i denvern.
Lite OT kanske, men jag köpte en bärbar Denver vid ett tillfälle. Jag har nog aldrig hört maken till sämre ljud :)
Jag känner inte igen beskrivningen av avsaknad av kropp i röster eller fladdrig bas. Däremot så är det möjligt att även min spelare visar lite hissad diskant. Jag är dock inte helt säker på detta då det verkar vara ett fenomen min andra spelare uppvisar också. Det kan ju vara mina högtalare som har den egenskapen. Tyvärr har jag inte provat spelaren i något annat system än mitt eget.
Kommer du på ett sätt att påverka diskanten så kanske jag skulle ta och prova det med.
/Fredrich
ps. Fortsätt ösa in info om Denver-modden i tråden Stormen, du behöver inte vara orolig för att "låna" den! ds.
Kan hålla med om att många bärbara cd spelare låter apa Jag ska minsann låna den där bärbara cd-spelaren o undersöka den. (tillhör min gode väns fru) Tänkte även köpa mig en begagnad Meridian DA för ngn tusenlapp o peta isär för att ta reda på varför den låter så himla bra.
På nätdelen (primär)lade jag två Philips 47microF parallelt tilsammans med en mkp 4microF Funderar på om det kan uppstå sån differans mellan dessa. Har upplevd viss bakrundsbrum i rörslutsteg när jag lade in dessa kondingar. Ska testa att byta tillbaka. Men det borde inte påverka DA och OP i den grad även om det handlar strömförsörjningen. Helgen får utvisa.
Om man vill testa att lena upp diskanten, så kan man av. känna på Bernts mod-tips; Sätt en liten drossel på +/- försörjningen till Op-en. Eller iaf till A/D´n som jag gjorde i "Modda Denver-tråden - ljudkort".