Är det någon som har något bra förslag på en Hur gör rör-bok! Alltså en bok för både nybörjare och kanske mer avancerade användare! Har kollat på: Power Vacuum Tubes Handbook av Jerry C. Whitaker! Men den kostar $100 + frakt!
Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst. Teknikansvarig www.Brewhouse.se
"Boken om rör" av J.Hiraga, brukar annonseras av H&M och HF. Kostar bara 50kr + frakt. Har inte läst den men tänkte beställa den. Det är ju inte så blodigt hursomhelst.
Jag är också ute efter tips på hifilitteratur, så de som vet kan väl komma med tips och rekomendationer.
Kris69: Tror de kallar den för "Rörförstärkare" Jag ångrar bitttert att jag inte köpte den på mässan häromdagen och slapp frakten.
"Valve amplifiers" av Morgan Jones som Bernt rekommenderade köpte jag för ett tag sedan.. den kostar dock cirka 600 pengar. Vilket kanske är lite mycket om man inte vet riktigt vad man önskar.
Radiobyggboken har inte gets ut (vad jag kan se) sedan 60-talet så den blir nog svår att hitta annat än på antikvariat.
"Rörförstärkare" av Hiraga är en mycket trevlig introduktion till rörteknik med många schema på olika konstruktioner men den har inga direkta byggprojekt frånsett några tips på förbättringar av Dynaco ST70.
Nu har jag beställt "Valve Amplifiers, Third Edition" Morgan Jones, "Building Valve Amplifiers" Morgan Jones och "Power Vacuum Tubes (Electrical Engineering)" Jerry C. Whitaker! Hitade dem faktiskt alla 3 till ett sjyst pris på Amazon! Vi hörs om ett år...
MVH Tomas
Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst. Teknikansvarig www.Brewhouse.se