HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Påståenden om vinyl/Cd
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 11

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2002/11/02 :  21:09:53  Show Profile Send Thomas A a Private Message
Nin,

LTS eller någon annan bryr sig inte om vad folk föredrar. Trodde det var klart vid detta laget.

T

"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas"
Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2002/11/02 :  21:43:51  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
Thomas. Det är nog glasklart för dom flesta men inte för NIN. Du ska nog inte förvänta dig någon radikal förändring av detta inom närmaste framtiden.

John

Is there anybody out there?
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2002/11/02 :  23:02:31  Show Profile Send nin a Private Message
LTS eller någon annan bryr sig inte om vad folk föredrar. Trodde det var klart vid detta laget.

Ja, men jag ser ingen större skillnad på dom. Klart är att dom sätter sig över andras åsikter.

Thomas. Det är nog glasklart för dom flesta men inte för NIN. Du ska nog inte förvänta dig någon radikal förändring av detta inom närmaste framtiden.

Ja, det är ganska glasklart att dom följer sin andlige ledare och guru, Öhman. Kanske skulle kolla upp kris telefon nr för folk som vill bryta sig loss från sekter.

Go to Top of Page

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2002/11/02 :  23:32:56  Show Profile Send Thomas A a Private Message
Nin,

återigen sätter du dig i försvarsställning. Vad menar de med att sätta sig över någon annan? Du får tycka vad du vill om vinyl. Du hänvisade till ett antal tester och mastertekniker som uttalat sig väl om vinyl. Du har anslutit dig till dessa herrar och försvarar dem med näbbar och klor. Om du anser att det finns sekter, så är du lika mycket medlem i en sådan som någon annan.

"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas"
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2002/11/02 :  23:56:00  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Sekter brukar ofta (på film i alla fall) bära enhetlig klädsel. Hm... ;)

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2002/11/03 :  01:32:27  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message
Kan vi inte ta och avsluta denna diskussion nu? Jag tror inte att vi kommer längre än till att första att nin, jag själv och några med oss föredrar vinyl framför cd.

Moderator på http://www.vinylengine.com/
Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2002/11/03 :  02:38:57  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
Tack för att du ville understryka det jag sa NIN!

Pipes, det är mindre kul när folk snackar skit om andra. Särskilt när det endast handlar om två olika uppfattningar om en sak. NIN säger att LTS och andra sätter sig över andra. Det enda vi talat om är du väl medveten om. Vinyl kontra CD. Från detta så rackar NIN ner på andra. Varför vet jag inte men jag har ju mina tankar om det. Tråkigt är det i alla fall.

John

Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2002/11/03 :  13:40:25  Show Profile Send nin a Private Message

Kan vi inte ta och avsluta denna diskussion nu? Jag tror inte att vi kommer längre än till att första att nin, jag själv och några med oss föredrar vinyl framför cd.

Jo, det är inga problem att folk tycker olika. Det jag STARK är rent ut sagt f*rbannad på är vissa sätter sig över oss och säger: "ja, ni tycker om LJUDET från vinyl, men CD är mer EXAKT". Det är DET jag blir sur för.

NIN säger att LTS och andra sätter sig över andra. Det enda vi talat om är du väl medveten om. Vinyl kontra CD. Från detta så rackar NIN ner på andra. Varför vet jag inte men jag har ju mina tankar om det. Tråkigt är det i alla fall.

Ja, och stämmer inte detta??? Jag tror inte alla LTS är så men dom man möter via forum mm ger ju ingen bra bild av dom iaf. För om jag och andra säger att vi tycker det låter bättre och mer likt som verklig musik med vinyl, eller rör eller något annat så duger inte detta. Då ska man ha tester, mm bakom sig. Ja, så drar man fram tester om dynamiken på vinyl, tester där deltagarna inte visst vad dom lyssna på, tester där dom visste vad dom lyssna på, uttalande från bl a Steve Hoffman (som HÖRT masterbanden), etc. Men då duger inte DOM testerna och uttalanderna. Då ska det vara DERAS tester.
Jag vet inte personligen vad som är rätt eller fel, jag vet bara vad som låter som riktigt musik i mina öron. Men jag tycker det är löjligt att se ned på ett sådant uttalande som Hoffman gjorde om vinyl vs masterbandet. För INEN av oss har hört dessa masterbanden, men det har han. Så om LTS och alla andra är synska så kul för er, hoho, halloween.

Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2002/11/03 :  14:37:21  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
NIN. Du förvanskar sanningen och det rejält.

Ingen vad jag vet har rackat ner på vad du eller någon annan tycker om vinyl! Sluta påstå detta om du nu inte kan visa var detta har hänt. Om du tycker det låter mer likt verkligheten så fine. Vad andra har för bedömningsgrunder om dessa saker har inget med vad du håller på med att göra. Du tar andras uttalanden som direkta angripanden på dig om dom säger saker som du inte håller med om. Detta är inte särskilt givande. Du måste därmed ha det så att alla håller med dig i en diskussion annars så klankar dom andra ner på dig och dom är dumma sektmedlemmar. Detta verkar inte ske omedelbart utan snarare efter en lång diskussion där du sagt en massa saker som är rent felaktiga och blivit mer och mer svår att nå med enkla logiska resonemang. Jag talar inte om CD-kontra-vinyl-resonemangen utan om skillnad mellan vad folk tycker och hur saker mäter och hur saker kan testas mot orginal. Det har här brakat ihop rejält för dig och när du inte kan skilja på sådana saker blir allt ett för dig och därmed blir allt som vi säger ett angrepp på vad du tycker om vinyl. Problemet ligger hos dig men det växer och blir problematiskt även för mig när du uttalar dig så negativt om LTS och andra.

Vem som helst får tro att CD är mer korrekt än vinyl. Det är fritt för nästan vem som helst att uttrycka det här. Det är bara i din värld detta ogillas eller snarare tolkas som att detta visar på fientlighet gentemot dig, Hoffman och fan och hans moster. Det är klart att jag tror mer på ett test som redovisdats hur det har har gått till så att man kan se att det verkar okey, än på ett test som man inte vet ett smack om. Du tar auktoriteten som Hoffman utgör som grund för sanningen i hans uttalanden. Jag med flera är bara intresserad av hur han har gjort. Det kan du uppenbarligen inte svara på. Ingen säger något om Hoffmans resultat annat än det som givetvis på logiska grunder blir diametralt motsatt på grund av andra resultat som vi hänvisar till. Sluta att säga att andra ser ner på Hoffmans uttalanden. Man kan ha olika uppfattning utan att se ner på någon. Jag förstår att du har svårt för att förstå detta men lita på mina ord. Dom flesta kan se en annan person som har annan uppfattning som vilken person som helst, utan att behöva se ner på denna. Om du inte greppar detta så försök att i lita på mig anående detta. Du kan fråga andra angående detta om du känner att du behöver.

Det är väl klart att jag tror mer på mina egna tester och öron än en annans test som jag inte känner till ett smack om. Har du verkligen alla mackor i pick-nick korgen NIN? Menar du att detta är dumt av mig? Du förlöjligar oss och säger att vi är synska. Men du kräver samtidigt att vi ska bortse från våra egna eller andras redovisade tester och istället ta till oss tester som vi inte vet ett smack om. Du kräver alltså att vi ska vara synska och såga dom egna testerna. Det går inte ihop NIN.

NIN jag har ingen förhoppning om att du ska ändra dig förutom på en enda punkt. Snacka inte skit om andra här på forumet. Om du ser ner på andra så gör det men uttyck inte dessa nedsättande värderingar här. Det blir lite löjligt dessutom när du som grund för att se ner på vissa ljuger ihop en orsak som handlar om att du gör det på grund av att dom gör det själva i sin tur. Det var dom som började och därmed har du rätt att snacka skit.

Om du mött några av LTS medlemar som du inte gillar så ta det personligen med dom. LTS har ungefär tusen medlemar. Nämn personerna vid namn åtminstone när du snackar skit eller ännu hellre förståss. Sluta snacka skit.

John

Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2002/11/03 :  15:01:04  Show Profile Send Magnuz a Private Message
"Det jag STARK är rent ut sagt f*rbannad på är vissa sätter sig över oss och säger: "ja, ni tycker om LJUDET från vinyl, men CD är mer EXAKT". Det är DET jag blir sur för."

Det är väl ingen som sätter sig över dig/er? Du och andra måste väl ha full frihet att tro vad ni vill, men då vill jag också ha det. Att jag och andra tror att cd (som system) är mer korrekt (vilket automatiskt leder till slutsatsen att ni tycker om vinylljudet trots att det är mindre korrekt) är väl inget att bli sur över, det måste jag/vi väl få tro.

"För om jag och andra säger att vi tycker det låter bättre och mer likt som verklig musik med vinyl, eller rör eller något annat så duger inte detta."

Det är klart det duger. FÖR ER. Om nu jag eller någon annan tycker precis tvärtom - vem ska jag tro på? Eftersom det nu finns flera alternativa förklaringar till varför många generellt upplever vinylljudet som bättre eller mer verklighetstroget än cd så väljer jag att tro på den förklaring som i mina ögon verkar mest trovärdig. Det handlar inte om att nedvärdera någon, däremot måste man väl få ifrågasätta (att ifrågasätta är för övrigt inte detsamma som att se ned på) tester och uttalanden med sakliga argument utan att behöva höra att det är löjligt.
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2002/11/03 :  15:45:45  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
[quote]Originally posted by nin

Hej Nin!

Jag är medlem i LTS, trots detta föredrar jag vinylen framför cd:n.
Alla medlemmar i LTS är faktiskt inte klonade eller fanatiska.
Visst är det kul om ens prylar "mäter" bra viktigaste är väl dock hur de egna öronen motar informationen eller hur.
Föresten så har jag bara fått en enda tidning från LTS i år vad har de övriga tagit vägen. Tänk om andra hifiblaskor skulle sköta sin utbäring på detta sätt! Säga vad man vill om t ex Hifi och Musik de kommer dock ut i tid.
Mvh
Kenth

" trots medlemskap i LTS så är jag fortfarande frisk"

Go to Top of Page

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2002/11/03 :  20:45:57  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message
Jag tänker nu förklara min inställning till detta.

Jag är ingen vinylpurist d.v.s. min skivsamling består inte enbart av vinyler utan är nog snarare 50-50 vinyl/cd. Min samling utökas dock med i stort sett 95% vinyler, det är endast undantagsvis jag köper nya cd skivor. Varför? Till absolut största delen för att jag anser att det låter bättre. Med bättre menar jag inte frekvenslinjärt, distortionsfritt eller någon annan mätbar variabel utan en subjektiv uppfattning. Jag tror att en del av anledningen ligger i det en vän, som är helt ointresserad av hifi, sa. Han tyckte att vinylen lät mer levande och roligare och jag är böjd att hålla med honom. Jag är 25 år gammal så mitt hifi och skivintresse började i en tid när vinyl var i det närmaste paria. Jag höll under de första åren helt med, till stor del förmodligen p.g.a av att de spelare jag hörde var av mycket dålig kvalitet. Anledningen till att jag själv började köpa vinyl var att jag lyssnar mycket på äldre blues som helt enkelt var enklare att få tag på om man valde vinylen. Detta och det faktum att jag tycker bättre om omslag, de faktiska skivorna och själva spelarna samt att jag lyssnar mer avslappnat eftersom jag inte kan sitta och zappa mellan låtarna gjorde att jag nu nästan helt har övergått till vinyl. Det är inte förrän senare som jag har insett att jag faktiskt föredrar vinyl rent ljudmässigt.

Min uppfattning av cd kontra vinyl är densamma som den mellan dvd-video och laserdisc där jag anser att den senare är "mjukare" mot ögonen och därför lättare att se på. Laserdiscen må (om den nu har det) ha något sämre upplösning m.m. men är för mig ändå att föredra (vilket väl gör att jag även på denna punkt håller med nin).

Jag anser att vi inte kommer längre i denna diskussion av två anledningar. För det första p.g.a. att vi alla har olika ideal och uppfattningar vilka inte lär ändras genom en långdragen diskussion här och för det andra p.g.a. att åsikter många gånger är självreproducerande och påverkar intryck vilket i praktiken innebär att nin, jag, majjen03 och andra med oss förmodligen kommer att tycka att cd låter sämre eftersom vi lärt oss att vi tycker så.

Vad gäller LTS och/eller de som kallas LTS:are p.g.a. att de på ett eller annat sätt delar deras "ideal", om det nu finns något enhetligt ideal så anser jag att alla får tycka vad de vill. Jag förstår att det finns ett behov av att mäta på utrustningen, främst kanske i produktionsammanhang, men jag anser inte att detta direkt kan översättas i ljudkvalite så som jag uppfattar den. Men detta är min subjektiva uppfattning och inte något som någon skall ta illa upp av.

Det jag önskar just nu är att Moderatorerna skall låsa denna tråd så att vi kan sluta tjabba med varandra.

Moderator på http://www.vinylengine.com/
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2002/11/03 :  22:00:02  Show Profile Send nin a Private Message
Du förvanskar sanningen och det rejält.

Ja, det är jag ju inte ensam om i sådant fall...

Du tar andras uttalanden som direkta angripanden på dig om dom säger saker som du inte håller med om. Detta är inte särskilt givande. Du måste därmed ha det så att alla håller med dig i en diskussion annars så klankar dom andra ner på dig och dom är dumma sektmedlemmar

Nej, jag bryr mig inte om jag skulle vara den enda i hela världen som tycker som jag. Det jag blir trött på är en massa antydningar och uttalande från vissa personer att min smak är inte rätt, utan deras smak är det rätta. Jag HAR INTE några problem med att folk tycker olika. Det jag HELA TIDEN säger är att jag tycker det är tråkigt när vissa försöker se ner på vad jag och andra tycker. Såsom när pekka sa:

"När jag läser genom tråden så här på söndag kväll slår det mig att vinylanhängarna framhåller hur bra deras system låter rent subjektivt, medan jag (och andra) framhåller CD:ns överlägsenhet som återgivare av det inspelade programmet."

Detta är, tycker jag, är ett sätt att framhäva att det man SJÄLV gillar är det rätta och det dom andra hör är fel, men passar dom. Visst, jag har väl svarat tillbaka i stundens hetta liknande saker men min helt personliga åsikt så är CD'n och vinylen lika bra att förmedla musik, fast på olika sätt. Vinylen är bra på vissa saker och CD'n på vissa tycker jag. Och jag föredrar dom parametrar som jag tycker vinylen är bättre på. Andra föredrar CD'n. So what??

Detta verkar inte ske omedelbart utan snarare efter en lång diskussion där du sagt en massa saker som är rent felaktiga och blivit mer och mer svår att nå med enkla logiska resonemang.

Jaså, vad är det för felaktigheter jag sagt?? Kan mycket väl stämma att vissa saker jag säger inte är helt rätt, men det kan även vara samma för det du och andra säger. Men om det är olika sätt att se på saker, jag då är det inte felaktigt.

Jag talar inte om CD-kontra-vinyl-resonemangen utan om skillnad mellan vad folk tycker och hur saker mäter och hur saker kan testas mot orginal.

Jag undrar bara om man kan mäta ALLT?? Eller måste man använda sina egna öron för att bedömma en produkt? Om så är fallet, I rest my case.

Problemet ligger hos dig men det växer och blir problematiskt även för mig när du uttalar dig så negativt om LTS och andra.

Ja, såklart så ligger felet i oss som inte håller med ER. Det är ju självklart. Ja, jag kan tycka att VISSA personer (och vissa av dom är med i LTS) sätter sig över folk här. Som när vi hade innan ett snack i en annan tråd om massa folk som inte vågar prata här p g a att då kommer dessa personer som blodshundar och säger att det inte stämmer, såhär är det, mina mätningar säger så. Jag tror inte att alla LTS är så men en del är ju helt klart så, och den klicken ger LTS en dåligt rykte IMHO.

Vem som helst får tro att CD är mer korrekt än vinyl. Det är fritt för nästan vem som helst att uttrycka det här

Ja, man kan föredra CD framför vinylen, det säger jag inget om. Men när jag och andra säger att vi tycker vinylen eller rör eller något annat låter bättre, mer korrekt så kommer några och säger att vi hör fel, att det inte stämmer mm. Ja, jag kan också ha sagt liknande saker om CD/transistor, och det ber jag om ursäkt för. Det kan bli så i stridens hetta. Men jag vill gärna att du fortsätter och föredrar CD och transistor, och jag föredrar rör och vinyl, men att snacka om vilket som är mest korrekt, mest likt verkligheten, det blir bara tjafs, eftersom vi ser och hör på saker på olika sätt. Ingen av oss har fel, eller hur?

Det är klart att jag tror mer på ett test som redovisdats hur det har har gått till så att man kan se att det verkar okey, än på ett test som man inte vet ett smack om.

Ja, men det verkar som tester ska bli som vissa tycker för att dom ska vara korrekta. Det bästa testat av dom alla är att lyssna själv.

Du tar auktoriteten som Hoffman utgör som grund för sanningen i hans uttalanden. Jag med flera är bara intresserad av hur han har gjort. Det kan du uppenbarligen inte svara på. Ingen säger något om Hoffmans resultat annat än det som givetvis på logiska grunder blir diametralt motsatt på grund av andra resultat som vi hänvisar till.

Nja, jag anser att det är av intresse att höra vad han säger eftersom han sitter på något som är helt ovärderligt och något som inte någon av oss vet något om: Hur original masterbanden låter. Vi kan mäta hur mycket vi vill, utan att jämföra med original banden så vet vi inte vad som stämmer eller ej. Därför så tycker jag inte att andras resultat ger mig något mer än ännu ett test, som i slutändan inte spelar någon roll IMHO.

Har du verkligen alla mackor i pick-nick korgen NIN?

Ska jag verkligen behöva svara på detta??!! Lågt...

Du förlöjligar oss och säger att vi är synska. Men du kräver samtidigt att vi ska bortse från våra egna eller andras redovisade tester och istället ta till oss tester som vi inte vet ett smack om. Du kräver alltså att vi ska vara synska och såga dom egna testerna. Det går inte ihop NIN.

Ja, men då måste jag fråga dig, HAR NI JÄMFÖRT ALLA SKIVOR MOT SINA ORIGINAL MASTERBAND??? Om inte så tycker jag att era tester inte ger mig något iaf. Sedan om ni vill förlita er på dom, det är er sak. Men jag tycker att ni hela tiden försöker framhäva era tester som perfekta, och utförda efter alla regler, men ändå så har ni missat det viktigaste, hur CD'n/vinylen låter i jämförelse mot original banden, på VARJE skiva. Att jämföra 1,2,3,4 st är ganska meningslös, jämför man med original banden och säger att DOM CD-skivorna/LP-skivorna låter mer som original banden så är det intressant. Men alla behöver inte vara så. Som du säger själv så är du intresserad av en billig svarv, för att det finns många vinyl som låter bättre p g a att man strulat till det med CD'n mm. Så jag undrar om vi alla inte är fel ute och att snacka vad CD och LP har för siffror hit och dit, för det spelar ju ingen roll om DVD-A är överlägsen allt annat om man inte utnyttjar det eller hur?

NIN jag har ingen förhoppning om att du ska ändra dig förutom på en enda punkt. Snacka inte skit om andra här på forumet.

Ja, det finns allt bra många fler som skulle tänka till också. Som t ex personer som frågar om någon har verkligen alla mackor i pick-nick korgen. Kasta inte sten i glashus. Men jag ska försöka skärpa mig, men då bör fler också göra det.

Sluta snacka skit.

Same to you.

Det är väl ingen som sätter sig över dig/er? Du och andra måste väl ha full frihet att tro vad ni vill, men då vill jag också ha det. Att jag och andra tror att cd (som system) är mer korrekt (vilket automatiskt leder till slutsatsen att ni tycker om vinylljudet trots att det är mindre korrekt) är väl inget att bli sur över, det måste jag/vi väl få tro.

Ja, såklart ni får tycka det. Men eftersom jag tycker tvärtom, att jag tycker ni lyssnar på något som inte stämmer överens med hur musik låter, ja då blir det en massa snack om tester, att vi inte vet vad som är rätt mm. Du får tycka som du vill, jag tycker tvärtom, låt det vara vid det och det är lugnt.

Eftersom det nu finns flera alternativa förklaringar till varför många generellt upplever vinylljudet som bättre eller mer verklighetstroget än cd så väljer jag att tro på den förklaring som i mina ögon verkar mest trovärdig.

Ja, man försöker på alla möjliga olika sätt att få fram varför vi gillar "vinyl ljudet", men jag undrar varför man försöker leta efter dom anledningarna?? Ska jag försöka och leta rätt på varför ni föredrar något som i mina öron låter mindre verklighets troget än LP'n?? Nej, för det är för mig ointressant, ni får lyssna på det om ni vill. Men varför ska man hela tiden komma med ena påståendet efter det andra om helt absurda saker som varför vi föredrar det vi gör. Lägg ner det.

Jag är medlem i LTS, trots detta föredrar jag vinylen framför cd:n.
Alla medlemmar i LTS är faktiskt inte klonade eller fanatiska.

Nej, det är bra Kenth. Jag ber om ursäkt om det verkar som jag tror alla LTS tror samma.

Visst är det kul om ens prylar "mäter" bra viktigaste är väl dock hur de egna öronen motar informationen eller hur.

Jo, och som jag säger hela tiden, och jag tror ingen säger imot mig, man kan inte mäta allt, och då, i mina ögon, så blir mätningarna mindre viktiga och hur jag uppfattar saker och ting viktigare. För INGEN av oss lyssnar och hör på samma sätt. Vi har alla olika preferenser, och då finner jag det lite konstigt att man ska förlita sig på att alla tycker exakt så som vissa mätningar säger.

Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2002/11/03 :  22:05:22  Show Profile Send nin a Private Message
Jag tror att en del av anledningen ligger i det en vän, som är helt ointresserad av hifi, sa. Han tyckte att vinylen lät mer levande och roligare och jag är böjd att hålla med honom.

Ja, exakt så brukar folk säga till mig när dom är här och lyssnar. Hade 2 st killar här nyss och en av dom har innan sagt att vinyl är kul och nostalgi, men det knastrar och låter inte lika bra som CD. Ja, han tyckte inte samma sak efter 2-3 timmar med musik här. Visst, det finns ju såklart dom som inte föredragit vinylen, men det är ju som sagt en smaksak.

Min uppfattning av cd kontra vinyl är densamma som den mellan dvd-video och laserdisc där jag anser att den senare är "mjukare" mot ögonen och därför lättare att se på. Laserdiscen må (om den nu har det) ha något sämre upplösning m.m. men är för mig ändå att föredra (vilket väl gör att jag även på denna punkt håller med nin).

Intressant.
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/11/03 :  23:14:43  Show Profile Send Timbre a Private Message

Det här drar ihop sig till en riktig långkörare...
Ungefär som det ultrasoniska slaget på gamla hederliga Hifimagasinet...
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2002/11/03 :  23:18:47  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Jag hade en kompis hemma hos mig som sade 'man hör ju inte alls att det inte är cd' när jag spelade vinyl. Han menade det som en komplimang, men jag blev nästan besviken ;)

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2002/11/03 :  23:19:01  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
NIN. Ursäkta att jag använder några lågnivå-uttalanden. Det var dumt och det var fel. Vill bara säga det och hoppas att du godtar den ursäkten. Jag blev förbannad helt enkelt. Jag inser nu att det är ingen idé att gå in mera på detta. Hoppas att det är okey.

John

Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2002/11/03 :  23:53:52  Show Profile Send nin a Private Message
Det här drar ihop sig till en riktig långkörare...

Ja Men nu ska jag nog sätta mig och lyssna lite på musik hela natten, för det är väl det som driver oss alla eller hur?

Jag hade en kompis hemma hos mig som sade 'man hör ju inte alls att det inte är cd' när jag spelade vinyl. Han menade det som en komplimang, men jag blev nästan besviken ;)

Ja, det sa polaren som var förbi idag med. Att det inte låter som vinyl (= knaster, mm). Sedan så sa han det jag brukar säga, så jag behöver väl inte gå in på det här igen...

John Stalberg, Det är lugnt. Jag blir också så i stridens hetta.
Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2002/11/04 :  00:20:01  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
Tack för det nin. Men du har fel...ähhhhh jag bara skojar

John

Go to Top of Page
Page: of 11 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000