Jag tänkte fylla mina högtalare med någon typ av sand, och vad jag förstått så är blästersand rätt okey. Tyvärr så finns inte biltema här i stan, men classe har vi Dom har ett blästermedel artnr.30-3575. Det står på dunken att det är aluminiumsilikat tror jag det hetter. Lämpar det sig att sätta i högtalarena eller bör jag bestämma vanlig blästersand.
Ta en spade och en hink och gå till närmaste dike, där finns det nog sand som duger också. Dessutom billigare har jag hört.
v.h. Jimmy
Förrsten, nu när jag läser ditt inlägg en gång till så ser jag att du skulle ha den i högtalarna -inte i stativen. Kanske vill ha ren och riktigt torr sand då förstås.
Sand utifrån är absolut enklast, låt torka i mikron :-) Kan läggas i en damstrumpa om du lätt vill ta ut sanden sedan. Prova att sätta ett piezodiskant element direkt på oscilloskopsproben och mät amplituden på lådan med piezodiskanten fasttejpad på lådan.
Med och utan sand. OBS: anläggningstrycket är viktigt att ha högt mot lådan! Limma fast en liten anliggningsspets på själva diskantelementet som går emot högtalarlådan.
/esl
Innovare necesse est. Det är ännu häftigare utan baffel.
Vad jag kan förstå av blästersanden du tittade på är det samma sak som biltema använder... Same same but difrent du vet. Besök en badstrand med en spade sila den och KOKA den!!!!!!!! Stinker &%%#¤/(( annars om du har otur samt att det kan komma in lite husdjur med sanden. Och det vill vi ju inte ha i högisarna.