HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Jerico's system. Update: Riaa mygel (fixat bilder)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/09/25 :  15:31:18  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Ja då var man en ren sterio typ igen. Gav min 5.1 till min syster. Så nu kan man höra musik igen. Hade inte någon kul 5.1 så det lät inge vidare...

Vad har jag då

Ett par Jamo Classic 8 står för tutandet.


En Rega Brio står för stärkeriet. (Utbytt mot en XTZ)


En "lätt" moddad Technics SL-PS700 kör jag som CD. (utbytt mot rega planet)


DVD har man ju oxå i form av en billig thecnicia 451 har jag för mig den hette. Även den har hamnat under lödkolven i bästa "denver stil". (Denna och TVn står numera i skamvrån och skäms)


Samt en gammal JVC vinyl jag fick av en kille på jobbet. Duger tills man har hittat en man vill ha. TACK Lasse!!!!


Kablar har man ju ett gäng oxå.

Från CDn sitter det Tara Labs Prism 300a

Från vinylen sitter en DIY kabel av Cat6 kabel med ett par skojjiga pluggar.

Som högtalar kabel kör jag Supras Rondo 4x4.

En liten översikt från sweetspot...



Tyvärr har jag en så sopig kamera så bilden är vad den är...

Så vi tar en över vänster sida med va?????



Ja nu har vi väll allt utom högersidan men vi får väll tänka på de som inte har brödband oxå.

Ser ni en kul sak på en av bilderna

Tack för mig och Ha De Bra
/J

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?

Edited by - jerico on 2007/06/22 15:39:31

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/25 :  17:53:31  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
lät din dvd bättre efter lödkolven hälsade på???

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/09/25 :  20:09:20  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Så klart den gjorde! (hoppas jag)

Och vad är den "kul grejen" som är på en av bilderna?

M
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/09/25 :  20:14:23  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
olika färg på högisarna ??? Eller Gormit ??
W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/09/25 :  20:57:48  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Klart DVDn låter bättre

Men den är inte så farligt "trimmad" utan bara lite kondningar mm mm mm...

Men CD snurren har fått smaka kaka!!!

Bytt merparten av intern kablaget, nätbrunn, kondningar, lite wima och bytt OPisar i den.

En liten ledtråd. Kolla in bilden på CDn...
NEJ!!!! Det är inte spiksen jag menar

Ha De Bra

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/09/26 :  00:10:42  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Ligger det nåt på CD´n?

M
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/09/26 :  01:02:35  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Gissa vad?

Jag hade glömt ta bort den...

Så det bjuder jag på...

Edit: glömsk

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?

Edited by - jerico on 2005/09/26 01:03:33
Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2005/09/26 :  01:57:51  Show Profile Send m_persson79 a Private Message  Reply
jerico:

Hur ser högtalarna ut utan skyddet?

Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/09/26 :  16:38:19  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Ingen som har sett att det är ett vattenpass som ligger åvanpå

Finare maskiner ska ju stå i våg.
Den är ju trimmad ala "denver" så det är klart den är av finare sort!

En naken jamo ser ut så här...


Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?

Edited by - jerico on 2007/06/22 15:26:54
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2005/09/26 :  16:47:39  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
Bror du är nästan lika sjuk som jag är... men bara nästan

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2005/10/12 :  19:27:30  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
ÖRRÖ du har ju uppgraderat....

kasta upp bilder på rack och den nya tingesten till stärkare.... vill se HEHLA systemet nu JUH

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

Mattias S
Member

461 Posts

Posted - 2005/10/14 :  21:52:18  Show Profile Send Mattias S a Private Message  Reply
Fint system =) Om du nån gång funderar på att sälja brio:n så pm:a.

Mvh // Mattias S

Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2005/10/14 :  22:59:10  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
Mattias S: Brion är min....

och hmmm allt är väll tillsalu om priset är det rätta....

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

Mattias S
Member

461 Posts

Posted - 2005/10/15 :  04:48:54  Show Profile Send Mattias S a Private Message  Reply
Oh, aha. Ok. Då tar vi det via pm.

jerico: SOm sagt. Trevligt system. Vore roligt att se vilka uppgraderingar du har gjort =)

Mvh / Mattias S

Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/10/15 :  20:36:27  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply


Så har jag gjort min plikt nu???

Måste säga det att det var en stor skilnad mot REGAn. Samma ljud men mera krut bakom eller vad man ska säga. Saknar RIAA steg bara. Men det kommer nog att bli ett ganska snart.

OBS::: tillhygget över...

Bra att ha för att fixa störande grannar

Edit: Stavar som en kratta...

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?

Edited by - jerico on 2007/06/22 15:27:28
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2005/10/16 :  19:05:30  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
Det där ser trevligt ut Jerico... och ja nu är jag nöjd... nu har du gjort din plikt...
jag får helt klart ta och komma upp till dig och ta med finörat och lyssna igenom det lite...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2005/11/07 :  14:41:00  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Nu har jag fått hem ett riaa steg Projekt Phono box (tack för det Mattias S) och en ny vinyl i form av en lätt moddad Technics SL-D2 (tack DeNaDa). Eftersom jag inte är en stor fan av lakris remmar så sitter det numera pluggar på baksidan av spelaren så jag kan köra med mina fjoll rosa silver kablar.


Så det har blivit lite omflyttning här hemma i hyllan.



Det har även tillkommit ett par sten skivor under mina Jamo så de står "stenhårt" på golvet nu.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?

Edited by - jerico on 2007/06/22 15:28:13
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/02/02 :  20:32:36  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Jahopp då hade man satt upp lite paneler på väggen... Men bor man i en betong bunker så gör man.



Ljudet blev bättre men det kanske var lite overkill med en bröstpanel som är 1,05 meter över hela väggen...

12 cm skumm madrass från jysk går att använda till mycket Lite reglar på baksidan så går det att pressa upp dom ganska bra.

Någon som vill sova på mina absorbenter??????

Väl mött!!!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?

Edited by - jerico on 2007/06/22 15:28:49
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/02/02 :  20:36:46  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Haha jäjäklar va det blev mörkt... lika bra att klä in hela rummet!

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2006/02/02 :  20:45:23  Show Profile Send denada a Private Message  Reply
Ja du jävlar.. (sorry för språket...)

Det blev SVART!!!
Jag misstänker att det inte är helt färdigt... Men ett par hyllisar över kan ju inte vara fel tror jag...
Samt att jag skulle nog ha strukit tyget ;-)
fast jag har ju fru att ta hänsyn till...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

guldfisk
Semesterfirare

899 Posts

Posted - 2006/02/02 :  23:02:21  Show Profile  Visit guldfisk's Homepage Send guldfisk a Private Message  Reply
Om det inte är öppna celler i skumplasten studsar en del av ljudet istället för att absorberas. Jag har för mig att madrasser har slutna celler. Avsiktligt från din sida?

...perspektiv...
.
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/03/09 :  14:31:53  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Jahopp!!!

Jag har köpt en beggad CD av en nisse i stockholm. Blev en REGA Planet. Låter kalas i mina öron.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

Hasse
Member

831 Posts

Posted - 2006/04/02 :  23:34:34  Show Profile Send Hasse a Private Message  Reply
fina yxor du har. har du varit ute och hackat med dom nånstans?

Ljudnörd med rötterna i Jönköping men pluggar nu akustik i Göteborg.
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/04/03 :  20:13:21  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Var nere i Cham för att ta Mount Blanc men det var så PIIIIP varmt så isen tynade ganska kraftigt. Guiderna hade slutat gå och då är det illa men det komemr flera tillfällen. Annars är det oftast Axar som får smaka is... Funkar bra mot irriterande grannar som ringer på...

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2006/05/02 :  15:32:47  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Hur låter dina jamo classic 8, vad har de för karaktär, förtjänster och ev brister....? Vad kostade sådana nya?

Lite intresserad då min flickvän har ett par, men jag har inte lyssnat på dem ordentligt, de står taskigt och spelar inte så ofta, kanske skulle vara spännande att koppla dem till min egna elektronik någon gång...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/05/03 :  19:15:59  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Mig veterligen så slutade sälja dom på tidigare halvan av 90 talet. Vad de såldes för vet jag inte (fick mina). Om din flickvän har ett par så kan du ju ta hand om dom så de inte känner sig ensamma.. Ta hem dom och prova dom kostar ju inte så mycket antar jag.

Jag trivs med dom. De låter lite soft tillbaka lutat på nått sätt. De hoppar inte på dig om du förstår vad jag menar. Men de har driv trots den något tillbaka lutade spel stilen. Svårt att förklara så man gör sig förstådd...

Men de vill stå MINST 0,5M ut från bakvägg. Jag har mina 0,6 ut från panelen och lite lätt invinklat.

Kan ju inflika det att jag hade ett par Canton ergo 900 DC hemma för provlyssning men de fick flytta hem till förra ägaren igen...

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000