Har precis inhandlat ett stycke Thorens td 125 i SME låda med Sme 3009mk1? arm. Det låter väldigt bra med Sumiko oyster men det känns som om spelare och arm skulle må ännu bättre med en bättre pickup. Vad skulle ni rekomendera? 1000-2500 Funderar på pearl kan det vara något?
Sumiko Pearl rekommenderar jag iaf, har den på min Thorens td318 mk2 och är mkt nöjd, även om mitt nuvarande RIAA kunde vara bättre.
Jag fick av min handlare rådet att den passar medeltunga armar, vad jag har för mig är att 3009:an är lättare. Tipset är att kolla upp kompleansen som armen vill ha.
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se
Thorens med Sme arm och en hyfsad Ortofon är en klassisk kombination. Trevlig gammal spelare du fått tag på. Sitter själv med Thorens Td 125 med Sme 3012 och ortofon mc3 men jag kommer att satsa på en annan ortofon Mc puppa framöver och då en lågnivå.Tar dock sin tid då det är mycket annat som ligger före i framtidsplaneringen
Nostalgi är kul och rören glöder Och en vevis är aldrig fel