Med analogi till rangordningen av kablar. Skulle jag vilja fråga er vilka nätkablar som ni personligen känner till som har högst pris. Obs det är inte någon lista om prisvärdhet eller ljudkvalitet etc. Bara högst pris på markanden. Det andra får man ta någon annanstans.
Jag får väl börja med Nordost Brahma 16 800 kr för två meter.
Har aldrig provat att byta nätkablar utan kör på standard. Personligen tror jag att vinsten med bättre nätkablar är försumbar om man inte samtidigt har något form av "reningsverk" för strömmen innan själva kabeln. Om någon har lust att komma förbi och ta med sig ett par kablar och ett reningsverk vore det riktigt trevligt! Vore kul att få fördomarna på skam!
Jag känner iaf inte motivationen att köpa nätkablar för 1-5000:- utan att ha provat först... Dessutom kan jag bjuda på bullar!
Ni som vet och har bytt kablar kanske kan bidra med era erfarenheter? Då är det alltså blindtest som gäller, då placeboeffekten är rätt stor och stiger i paritet med prislappen på den inköpta kabeln (har varit där själv, fast med signalkabel).
Edit: Njae, kan inte riktigt toppa den där 6000 dollar kabeln...
Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Purist audio design har välan kommit med en kollektion typ " fråga inte om priset om du inte har råd" Om en nätsladd kostar dom summorna är totalt ointresant för mig. Däremot är konstruktionen intressant, för när dom använder kunnande och ideer från dessa spetspryttlar i kablage jag har råd att köpa. Ja då är det braaa för mig.