HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 cd spelare med volymkontroll
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2002/11/01 :  10:20:13  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
tips på cd spelare med volymkontroll. Måste ha XLR. Vill betala runt 10-12 000 för en beggad. Vad har man på att välja då?

tackar tackar

Artphotography

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/11/01 :  14:12:21  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Jag kan varmt rekommendera en Cairn FOG www.cairn-ezo.com. Lite svårt med beggade än så länge, men en utan 24/192 landar på ca 12000 i nypris. Prata med Hifi Stället i GTB eller Ljudmakarn i Sthlm så kan de hjälpa dig. Har själv spelat den tillsammans med mina dm68:or med myckat lyckat resultat.

Mvh
Thomas
quote:
Originally posted by Dan

tips på cd spelare med volymkontroll. Måste ha XLR. Vill betala runt 10-12 000 för en beggad. Vad har man på att välja då?

tackar tackar

Live Long And Prosper !
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2002/11/01 :  15:16:07  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Advantage CD1 S ligger i de trakterna begagnad.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/11/01 :  19:52:41  Show Profile Send n/a a Private Message
Ah. Cairnen är grymt bra. Jag tror den lirar om en sådan Advantage... lätt. *:-D

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2002/11/01 :  21:10:52  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
tackar för tipsen!

I princip den enda jag faktiskt kände till är just Advantage CD1S. Jag har dock läst väldigt blandat "tyckande" om denna spelare. En del ratar den totalt (typ att fixen utklassar storebrorsan) och några har tyckt att för just 10-12' kan man inte göra ett bättre köp!

Jag skulle dock gärna höra fler åsikter om denna spelare! Är den ett bra köp?

Jag skulle köra den balanserat in i Electrocompaniet AW 250 R och högtalare är B&W 802 S3. Tror ni det hade varit en OK matchning?

Artphotography
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/11/01 :  21:15:20  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Hej Dan!

Varför inte ta och provlyssna den själv i stället??? Jag har själv ägt en CD1SE och tyckte den var kanonbra! Sen att S1:an är ännu bättre är ju rätt ointressant eftersom vi pratar en helt annan prisklass...

Jag tycker absolut att CD1SE är bättre på det mest än vad CDFixen är... Men vad du tycker fungerar i din anläggning kan bara du avgöra...
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2002/11/01 :  21:33:54  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Pjotre:
Helt rätt! Givetvis borde man alltid lyssna på grejerna i "sin" anläggning, men problemet är ju när man letar beggat så är det förmodligen mer tur en någonting annat att den möjligheten finns.
Dessutom har jag hört väldigt få bra anläggningar, så tipsen här är ovärderliga för mig.
Vad är det för skillnad på CD1S & CD1SE?

Thomas:
Gick in på Cairns hemsida och den verkar ju riktigt rolig. Bra tips!

Artphotography
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/11/01 :  21:36:48  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Tror inte skillnade är så stor... Jag tror S är gjord för den internationella marknaden och SE för den svenska... Men lite osäker på det... Kan kolla upp det om du vill.... ;o)
Go to Top of Page

masur
Member

159 Posts

Posted - 2002/11/01 :  22:18:14  Show Profile Send masur a Private Message
Du kanske kan hitta en begagnad Proceed CDP för de pengarna.
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/11/01 :  23:26:09  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Var i vårt avlånga land finns du ? Om du finns i/eller besöker Sthlm's regionen är du hjärtligt välkommen hem till mig för att lyssna på den.

Mvh
Thomas

quote:
Originally posted by Dan

Pjotre:
Helt rätt! Givetvis borde man alltid lyssna på grejerna i "sin" anläggning, men problemet är ju när man letar beggat så är det förmodligen mer tur en någonting annat att den möjligheten finns.
Dessutom har jag hört väldigt få bra anläggningar, så tipsen här är ovärderliga för mig.
Vad är det för skillnad på CD1S & CD1SE?

Thomas:
Gick in på Cairns hemsida och den verkar ju riktigt rolig. Bra tips!

Live Long And Prosper !
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2002/11/02 :  16:34:30  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Thomas:
Man bugar & tackar för erbjudandet. Hade mycket gärna gjort det ifall jag varit i närheten, MEN jag är mestadels i Marbella i Spanien. Jag har varit baserad här sedan 1981 men när jag är hemma i vårt avlånga så är jag en skånepåg och därmed hittar jag mina gamla goa kompisar i Malmö & Lund.
Jag ska dock vara i Malmö 3-4 månader efter nyår och ibland blir det nån resa till Stockholm....så jag vill inte gärna säga aldrig....

Må gott

Artphotography
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000