Jag kan varmt rekommendera en Cairn FOG www.cairn-ezo.com. Lite svårt med beggade än så länge, men en utan 24/192 landar på ca 12000 i nypris. Prata med Hifi Stället i GTB eller Ljudmakarn i Sthlm så kan de hjälpa dig. Har själv spelat den tillsammans med mina dm68:or med myckat lyckat resultat.
Mvh Thomas
quote:Originally posted by Dan
tips på cd spelare med volymkontroll. Måste ha XLR. Vill betala runt 10-12 000 för en beggad. Vad har man på att välja då?
I princip den enda jag faktiskt kände till är just Advantage CD1S. Jag har dock läst väldigt blandat "tyckande" om denna spelare. En del ratar den totalt (typ att fixen utklassar storebrorsan) och några har tyckt att för just 10-12' kan man inte göra ett bättre köp!
Jag skulle dock gärna höra fler åsikter om denna spelare! Är den ett bra köp?
Jag skulle köra den balanserat in i Electrocompaniet AW 250 R och högtalare är B&W 802 S3. Tror ni det hade varit en OK matchning?
Varför inte ta och provlyssna den själv i stället??? Jag har själv ägt en CD1SE och tyckte den var kanonbra! Sen att S1:an är ännu bättre är ju rätt ointressant eftersom vi pratar en helt annan prisklass...
Jag tycker absolut att CD1SE är bättre på det mest än vad CDFixen är... Men vad du tycker fungerar i din anläggning kan bara du avgöra...
Pjotre: Helt rätt! Givetvis borde man alltid lyssna på grejerna i "sin" anläggning, men problemet är ju när man letar beggat så är det förmodligen mer tur en någonting annat att den möjligheten finns. Dessutom har jag hört väldigt få bra anläggningar, så tipsen här är ovärderliga för mig. Vad är det för skillnad på CD1S & CD1SE?
Thomas: Gick in på Cairns hemsida och den verkar ju riktigt rolig. Bra tips!
Tror inte skillnade är så stor... Jag tror S är gjord för den internationella marknaden och SE för den svenska... Men lite osäker på det... Kan kolla upp det om du vill.... ;o)
Var i vårt avlånga land finns du ? Om du finns i/eller besöker Sthlm's regionen är du hjärtligt välkommen hem till mig för att lyssna på den.
Mvh Thomas
quote:Originally posted by Dan
Pjotre: Helt rätt! Givetvis borde man alltid lyssna på grejerna i "sin" anläggning, men problemet är ju när man letar beggat så är det förmodligen mer tur en någonting annat att den möjligheten finns. Dessutom har jag hört väldigt få bra anläggningar, så tipsen här är ovärderliga för mig. Vad är det för skillnad på CD1S & CD1SE?
Thomas: Gick in på Cairns hemsida och den verkar ju riktigt rolig. Bra tips!
Thomas: Man bugar & tackar för erbjudandet. Hade mycket gärna gjort det ifall jag varit i närheten, MEN jag är mestadels i Marbella i Spanien. Jag har varit baserad här sedan 1981 men när jag är hemma i vårt avlånga så är jag en skånepåg och därmed hittar jag mina gamla goa kompisar i Malmö & Lund. Jag ska dock vara i Malmö 3-4 månader efter nyår och ibland blir det nån resa till Stockholm....så jag vill inte gärna säga aldrig....