HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 NAD T741 eller C350
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

tribunefeber
Starting Member

5 Posts

Posted - 2002/11/01 :  14:01:24  Show Profile Send tribunefeber a Private Message
Jeg skal kjøpe forsterker til min NAD T531 DVD/CD-spiller og DALI 5005 høytalere. Alternativene mine er å kjøpe en NAD T741 eller en C350. Jeg har ikke planer om hjemmekino, men kunne tenke meg radio. På hifiklubben koster T741 og C350 like mye. Er forskjellen i forsterkerkvaliteten stor, eller får jeg så å si en gratis radio hvis jeg velger T741?

mike
Starting Member

14 Posts

Posted - 2002/11/01 :  14:41:33  Show Profile Send mike a Private Message
Jag är ganska övertygad om att en tvåkanalsförstärkare är bättre än en hemmabioreciever för samma pengar . I 5-kanals recievern skall man få in tre-kanaler till, processor och en radiodel till samma kostnad.
Om försämringen sedan är betydelsefull för dig kan ju bara en provlyssning avgöra.

Eftersom du inte har några planer på hembio och kan tänka dig en förstärkare med inbyggd radio så kanske en 2-kanals reciever skulle kunna passa bättre? NAD har ju sådana i sortimentet också.

mvh

Mike
Go to Top of Page

tribunefeber
Starting Member

5 Posts

Posted - 2002/11/01 :  14:52:27  Show Profile Send tribunefeber a Private Message
Ja, men både C350 og T741 og 3990,-. C350 er på 2x60w og T741 er på 5x50. Nad C730 reciever (2990,-) er for liten med 2x30w, og NAD C740 koster 4990,- med bare 2x35W.

Forresten tror jeg egentlig selv at jeg går for C350. Den er penere også
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000