HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Celebrating Jimi Hendrix
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

struts
Member

315 Posts

Posted - 2006/01/30 :  20:34:02  Show Profile Send struts a Private Message
En "het" gitarrist som heter Nguyen Le, ursprungligen från Vietnam, gjorde en hyllningsskiva för Jimi Hendrix på skivbolaget ACT 2002 och går under namnet "PURPLE" som är nåt i hästväg bra. Förutom Nguyen finns, bland många andra, Terri Lyne Carrington på trummor och Michel Alibo på bas om det nu säger nån nåt men det är som sagt mkt bra.
Tolkningarna har en viss jazzprägel , eller fusion om man vill, men det är tungt, välarrangerat och har dessutom bra ljud. Min cd har snurrat veckovis och jag får inte nog.

Mkt starka rekommendationer

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2006/01/31 :  16:26:14  Show Profile Send poppen a Private Message
Låter intressant vart hittar jag CD n ??
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/01/31 :  17:00:42  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Hörde jag Terri Lyne Carrington? Hon är ju rent sanslöst bra!!!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

struts
Member

315 Posts

Posted - 2006/01/31 :  17:24:52  Show Profile Send struts a Private Message
Beställde mitt ex på CDON.
Go to Top of Page

Zeebop
Member

84 Posts

Posted - 2006/02/28 :  12:52:03  Show Profile Send Zeebop a Private Message
Jahopps!
Ja, nu har jag införskaffat denna skiva och håller
med struts i det mesta. Me like a lot...

Nguyen Le var en ny bekantskap för mig. Hur är hans övriga
album? Nån som har hört?

Nåväl, ett höjdartips struts! Tax skaru ha!


mvh/zeebop
Go to Top of Page

struts
Member

315 Posts

Posted - 2006/03/01 :  18:57:30  Show Profile Send struts a Private Message
Kul att du gillade den, min spelas fortfarande mest av alla mina cd´s och gärna på hög volym och jag tycker att den växer med varje lyssning.
För att få nån uppfattning om Nguyens andra skivor bör man gå in på hans hemsida där det finns lite smakprov men även på Amazon där div människor även skrivit personliga uppfattningar. Till skillnad mot "Purple" som är väldigt lättillgänglig är övriga produktioner mer av världsmusik, etnisk jazz?, karaktär som jag själv gillar med många intressanta och mkt kompetenta musiker. Har själv ytterligare ett album som heter "ELB" där E står för Peter Erskin, L för Nguyen Le och B för Michel Benita som är bra men ganska krävande i jämförelse med "Purple". Den cd´n är inspelad av Eric Kongshaug i Oslo i Rainbow studios och har ett kalasljud.

Men som sagts botanisera på nätet och försök bilda din egen uppfattning.

Struts
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000