För alla er i trakten runt Skellefteå så kan det vara av intresse att veta att Lördagen den 25 februari kommer Hans (förmodar jag) från Audioactive att finnas på LjudShopen i Skellefteå för att demonstrera Coplands nya digitala rumskorrigeringsenhet DRC-205.
Jag är inte säker på nån av frågorna, i H&M eller var det i High Fidelity för något nummer sedan stod det några rader om att Copland har valt att inte jobba i tidsdomänen utan bara med EQ - stämmer? Ingen aning.
Priset var uppgett till ~12,000 kr. Kan inte verifiera det heller.
Någon annan kanske har detaljerad/verifierad info?
Jag tycker den är rätt intressant i vilket fall, det verkar inte finnas så många fristående EQ's (och vad det nu kan vara) att välja mellan om man bortser från Behringer och att importera en PARC direkt från Rives Audio.
Funktionen är allt från plug'n play till helt manuell inställning. Rigga micen i lyssningsposition, kör analysen och det är klart. Sedan kan du koppla in den till en dator och göra dina egna justera.
Minne ska den också ha för olika konfigurationer och man kan enkelt stänga av den helt.
Copland har av någon anledning tagit bort den från webbsidan, kanske på grund av förseningarna i lanseringen, den skulle kommit för länge sedan. Dock fanns ingen spec på deras webbsida heller utan mer bara reklamliknande text- och bildmaterial.
Den här Copland-historien börjar kännas lite tröttsam med alla förseningar
Kollade just och "demo" kommer att vara hela fredagen och hela lördagen men *tyvärr* är inte mjukvaran till Copland DRC-205 klar så det blir en torrdemo. Känns som att man har hört det förrut några gånger
Eventuellt att det kunde komma att visas någon liten del av den men främst så får man kika och klämma och ställa frågor om hur den fungerar och det är ju inte fy skam det heller.