HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Vinylforum
 fick en svarv av en jobbarkompis
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2006/02/14 :  16:04:13  Show Profile Send niklass a Private Message
tänkte bara stämma av med expertisen här om det är ngt att ha eller om jag ska kika efter ngt annat (jag är inte ute efter att lägga sådär galet mkt pengar på vinyl, inte nu iaf)

Spelaren är en kenwood kd1600 (Ser ut som ngn slags SIBAspelare från börja av 80-talet)
och pickupen är en Ortofon FF 15 XE MKII

Jag tycker att det låter rätt ok med min Denon 3806 0ch mina SF minima amator iaf...

vore bara kul med ngt slags omdöme iom att jag är helt borta i vinylsvängen.

Tack på förhand.

/n

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

Rishna
Member

185 Posts

Posted - 2006/02/19 :  10:47:38  Show Profile Send Rishna a Private Message
Se där! En till som kopplat vinyl till sin Denon. Jag har själv en 2106 som arbetar tillsammans med en Thorens TD-145 med stukad nål (ny är beställd). Låter bra faktiskt om man bortser från väsande diskant vilket torde bero på just den slitna och deformerade nålen.

Din skivspelare vet jag inte mycket om men den är säkert helt okej.

/Fredrik
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2006/02/20 :  17:45:45  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Verkar vara en klart underdimensionerad grammofon i förhållande till resten av din anläggning. Jag tycker du förtjänar en bättre grammofon (förutsatt att du har många LP som du vill kunna spela).

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000