Author |
Topic  |
|
dB
Member

425 Posts |
Posted - 2006/02/21 : 13:28:44
|
Hej allihopa
Skulle behöva lite hjälp… Jag är intresserad av en Grado Prestige Gold pickup och jag undrar om den passar ihop med en Rega Planar 3? Jag har hört följande: ”Regan är inte så skärmad så ev. kan det bli problem med brum” . Har nån ut av er erfarenhet av detta? Skulle vara tacksam för tips & råd! Tack på förhand Med vänlig hälsning Basic
|
Hifiberry digi+/Volumio, Thorens TD125 MKII, Harmony Design V9 RIAA, Schiit Audio Gungnir DAC, DIY Rörförsteg,Bob Latino VTA ST-120, Piega Premium 50
|
|
Leif Eriksson
Member

700 Posts |
Posted - 2006/02/21 : 14:26:58
|
Jag har tidigare kört en Grado Gold på en LP12, utan tillstymmelse till brum, men det är ju ingen Rega. Du får ta det för vad det kan vara värt. |
"the bitterness of low quality, remains long after, the sweetness, of low price" //Leif |
 |
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6802 Posts |
Posted - 2006/02/21 : 15:30:27
|
Jag har satt på en sådan PU (har en själv) på en rega arm och det fungerar utmärkt men använd då inte medföljande mall till inställning utan denna istället som fungerar mycket bättre. http://www.enjoythemusic.com/protractor1.pdf Lite längre ner på sidan kan du läsa hur du skall använda mallen http://www.enjoythemusic.com/freestuff.htm
/Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
 |
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2006/02/21 : 16:22:14
|
Kör nu och har kört sedan 5 år en Gold på en Rega P9. Funkar så bra att den inköpta Shure V15VXMR legat oöppnad i tre år nu 
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
 |
|
dB
Member

425 Posts |
Posted - 2006/02/22 : 08:45:10
|
Tack allihopa! De verkar som att det blir en Grado Prestige Gold för mig! Med vänlig hälsning Basic
|
Hifiberry digi+/Volumio, Thorens TD125 MKII, Harmony Design V9 RIAA, Schiit Audio Gungnir DAC, DIY Rörförsteg,Bob Latino VTA ST-120, Piega Premium 50
|
 |
|
|
Topic  |
|
|
|