HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Vinylforum
 Rega Planar 3+Grado Prestige Gold =????
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dB
Member

425 Posts

Posted - 2006/02/21 :  13:28:44  Show Profile Send dB a Private Message
Hej allihopa

Skulle behöva lite hjälp… Jag är intresserad av en Grado Prestige Gold pickup och jag undrar om den passar ihop med en Rega Planar 3? Jag har hört följande: ”Regan är inte så skärmad så ev. kan det bli problem med
brum” . Har nån ut av er erfarenhet av detta? Skulle vara tacksam för tips & råd!
Tack på förhand
Med vänlig hälsning
Basic

Hifiberry digi+/Volumio, Thorens TD125 MKII, Harmony Design V9 RIAA, Schiit Audio Gungnir DAC, DIY Rörförsteg,Bob Latino VTA ST-120, Piega Premium 50

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2006/02/21 :  14:26:58  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message
Jag har tidigare kört en Grado Gold på en LP12, utan tillstymmelse till brum, men det är ju ingen Rega.
Du får ta det för vad det kan vara värt.

"the bitterness of low quality,
remains long after,
the sweetness, of low price"
//Leif
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6802 Posts

Posted - 2006/02/21 :  15:30:27  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Jag har satt på en sådan PU (har en själv) på en rega arm och det fungerar utmärkt men använd då inte medföljande mall till inställning utan denna istället som fungerar mycket bättre. http://www.enjoythemusic.com/protractor1.pdf
Lite längre ner på sidan kan du läsa hur du skall använda mallen http://www.enjoythemusic.com/freestuff.htm

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2006/02/21 :  16:22:14  Show Profile Send mace a Private Message
Kör nu och har kört sedan 5 år en Gold på en Rega P9. Funkar så bra att den inköpta Shure V15VXMR legat oöppnad i tre år nu

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

dB
Member

425 Posts

Posted - 2006/02/22 :  08:45:10  Show Profile Send dB a Private Message
Tack allihopa! De verkar som att det blir en Grado Prestige Gold för mig!
Med vänlig hälsning
Basic

Hifiberry digi+/Volumio, Thorens TD125 MKII, Harmony Design V9 RIAA, Schiit Audio Gungnir DAC, DIY Rörförsteg,Bob Latino VTA ST-120, Piega Premium 50
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000