Author |
Topic  |
|
Wilderwein
Member

534 Posts |
Posted - 2002/11/03 : 19:23:05
|
Nu när man är helt nöjd med sitt system? det är inte så att intresset svalnat, men jag tycker att det låter förbaskat bra och att det inte behöver låta bättre än såhär, för timeing och allt finns där. Vad ska man då göra bara dra sig tillbaka eller??? MVH: En vilsen själ |
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2002/11/03 : 19:29:50
|
lyssna och njut =) och om du verkligen känner för att uppgradera och tycker dig ha råd så är det ju bara att testa nya grejer inget är så bra att det inte kan bli bättre |
 |
|
Lennart
Member

323 Posts |
Posted - 2002/11/03 : 19:57:14
|
Grattulerar! Släck alla lampor. Tänd några stearinljus. Snurra igång favoritskivan. Kryp upp i soffan med din vän. Lyssna, slappna av och njut! |
=================== Ju mer skrot det finns på ett järnspett... |
 |
|
Hatoil
Member

1102 Posts |
Posted - 2002/11/03 : 23:32:21
|
Köp skivor! |
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se |
 |
|
John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts |
Posted - 2002/11/03 : 23:37:28
|
Håller med Hatoil. Köp skivor och annat också men strunta i anläggningen. Det finns väl knappast något självändamålsenligt i att hålla på och pula med hifigrejorna. Jag tror inte att det är så vanligt i alla fall.
John |
Is there anybody out there? |
 |
|
brumel
Member

2568 Posts |
Posted - 2002/11/04 : 00:18:04
|
Så bra då! Då har du nått fram till hifi-nirvana. Utslocknandet. Nej, vad trist. Förutom mjukvara som aldrig sinar, satsa på ny eller udda signalkälla. Analogt eller digitalt. Förbättras ständigt. Kanske dax att inreda nya rum. Multirumstyrning och några boxar att driva högtaleriet. Dyrt men ljudet blir detsamma i fler rum, förutsatt givetvis att din utrustning går att expandera på detta sätt ad infinitum.
Mvh Johan |
Hifiarkeologen |
 |
|
Wilderwein
Member

534 Posts |
Posted - 2002/11/04 : 16:46:37
|
Ja har inga super grejor och vissa här skulle nog tycka att anläggningen saknade en hel del. Men allt är i princip nytt just nu så glad och nöjd är jag... Detta består av en B&O beosound 3000 CD, radio och försteg (snyggt och smidigt) Arcam DiVA P85 som slutsteg och mina Chario Constellation Delphinus högtalare.... Kabel är audioquest mellan försteg och slutsteg och sen är det supra 3.4 s som gäller. Mvh: Wilderwein |
 |
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7952 Posts |
Posted - 2002/11/04 : 16:52:41
|
Är man nöjd är det bara att skänka anläggningen till myrorna och börja om igen. Det har jag gjort många gånger. |
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
 |
|
jatttelite
Member

520 Posts |
Posted - 2002/11/04 : 16:57:49
|
quote: Originally posted by Björn-Ola
Är man nöjd är det bara att skänka anläggningen till myrorna och börja om igen. Det har jag gjort många gånger.
Nästa gång kan du skänka dom till mig så ska jag se till att de kommer till myrorna .....efter ett tag i alla fall |
 |
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2002/11/04 : 17:01:10
|
Lägg tiden som blir över på HiFiForum....  |
 |
|
Viktor
Member

210 Posts |
Posted - 2002/11/04 : 17:16:50
|
quote: Nu när man är helt nöjd med sitt system? det är inte så att intresset svalnat, men jag tycker att det låter förbaskat bra och att det inte behöver låta bättre än såhär, för timeing och allt finns där. Vad ska man då göra bara dra sig tillbaka eller???
Grattis, luta dig tillbaks och njut av musiken, lägg pengar på skivor som Hatoil skriver
quote: Är man nöjd är det bara att skänka anläggningen till myrorna och börja om igen. Det har jag gjort många gånger.
Hmmm, köpa beg. HIFI hos Myrorna, den va ny. |
 |
|
Light Head
Starting Member
21 Posts |
Posted - 2002/11/04 : 19:07:06
|
Det kan väl aldrig bli fulländat? Förmodligen så har du nått en ekonomisk gräns, praktisk eller psykologisk? Men det finns ju alltid mer musik? För det var väl inte så att du antyder att musiken "tagit slut"?
Vilken är den absolut bästa CD'n som du kan tänka dig?
JAg har svårt att plocka ut en, det skulle säkert variera lite från dag till dag. Just i dag så är det den inte helt obekanta "Dark Side Of The Moon"
Gör dig själv glad och köp en ny CDskiva
/Light Head |
 |
|
Magnuz
Member

1572 Posts |
Posted - 2002/11/04 : 19:31:26
|
Precis, skivorna är ju det viktigaste i hela anläggningen och dessutom en del som man kan "uppgradera" i all oändlighet (nåja, nästan i alla fall). |
 |
|
ZAC
Member

671 Posts |
|
|
Topic  |
|