Vi anbefaller läsning av High Fidelity nr2 -06 som testat Burmester större integrerade förstärkare 032.
saxat ur texten:
" sammanfattar vi de tonala kvaliteterna kan vi konstatera att basen är distinkt och går mycket djupt, mellanregistret har en härlig upplösning som plockar fram alla de enskilda rösterna och instrumenten med den rätta enskilda klangkaraktären och utan att förlora sammanhanget mellan dem och diskanten är lyftig, välupplöst och förmår att plocka fram den sprödhet som vissa inspelningar längtar efter att få visa upp. Och över alltihop vilar en av käpphästarna hos Burmester - musikalitet.
Det vi har invändningar emot - eller har vi det? - är att den inte upplevs som våldsamt dynamisk. Vi som är så tråkiga att vi gillar att höra det som faktiskt är på skivan väljer nog i stället att se det som en positiv egenskap. Förstärkaren drar alltid ned på det spektakulära eller överdrivna och det är en i längden mycket värdefullare egenskap än många ens kan ana. Har du spelat på 032 ett tag och byter till en mer "normal" förstärkare kommer du snabbt att irriteras över alla småfel och under/överdrifter du väldigt snabbt hittar hos den - även om du inte visste att de fanns där..."
i all välmening vill direktionen påpeka att vid tiden för Burmesters introduktion av kromade apparater pågick fortafarande kulturrevolutionen under ordförande mao i Kina.