HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Reference A3
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2002/11/04 :  10:52:07  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej Jonas,

ok - jag ser framemot att vid tillfälle få dema dem för dig.

mvh

Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/04 :  13:12:07  Show Profile Send ekman a Private Message
visst är praktisk erfarenhet roligare att läsa men har jag något att säga tänker jag ju göra det även om jag inte har testat produkten i fråga jag fattar däremot inte varför du tar så illa upp för att jag tycker det är en ful högtalare smaken är väl olika eller? jag är säker på att du får sålt ett antal par ändå om dom nu är så bra
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2002/11/04 :  13:27:23  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej Ekman,

tycker bara det är tråkigt att du inte tänker dig för innan du skriver något. Målsättningen med forumet är väl i störst möjlig grad skriva något som är vettigt eller allmänt intressant och inte bara skicka in den förstå och bästa/sämsta tanken som för tillfället råkar vara i ditt huvud.

Det blir ju annars mycket svårt att ta dina inlägg seriöst.

mvh

Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/04 :  18:09:38  Show Profile Send ekman a Private Message
jösses vad du är känslig angående dina egna produkter då jag tycker reference 3a är fula och skulle aldrig släppa in dom i mitt rum och tycker jag det så tänker jag säga oavsett hur oseriös du tycker jag är och hädanefter skulle det uppskattas om du isåfall låter bli att kommentera mina inlägg om dom stör dig så...
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2002/11/04 :  18:18:23  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Utsende kan man väll komentera utan att ha lysnat!?

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

Light Head
Starting Member

21 Posts

Posted - 2002/11/04 :  19:02:20  Show Profile Send Light Head a Private Message
Varför är det så svårt att vara seriös? Ekman å kompani.. Jag är fortfarande ny här, men börjar tappa sugen, eftersom det inte verkar finnas annat än negativa så kallade "hififilosofer" här?! Rätt eller fel? Tänk om jag skulle påpeka vad jag tycker om alla hifiprylar, kommentera alla inlägg på hififorum. Jag tror knappast att hr. Ekman läser en bråkdel av allt han kommenterar.

Lyssna på A3 och återkom senare! Det skulle vara VÄLDIGT intressat att snacka om någonting som du har erfarenhet från. Men det är klart att det är ett framsteg att du kollat på dem på nätet... ;-)

/Light Head
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/04 :  19:11:48  Show Profile Send ekman a Private Message
men snälla söta rara SLUTA kommentera vad jag skriver jag är inte negativ om en högtalare är snygg så säger jag det och låter den bra så säger jag det och även tvärtom och nu råkar jag tycka denna var ful vad rör det dig? jag försöker inte hindra dig att skriva vad du vill på forumet så sluta klaga på mig för övrigt så läser jag nästan allt på forumet om jag hinner iallafall =) förutom diy där jag inte läser så mkt
Go to Top of Page

Light Head
Starting Member

21 Posts

Posted - 2002/11/04 :  19:22:31  Show Profile Send Light Head a Private Message
nanana naaana!

Sorry om jag trampade dig för hårt på tårna, men jag skulle gärna se att det fanns mer positiva inlägg. Det är tyvärr inte bara du som antar en väldigt anklagande och negativ attityd.

Det är mycket lätt att vara negativ, men positiv... prova det någon gång!

Tänk om du sagt att "A3 verkar spännande men de ser lite tråkiga ut..." eller "Trots utseendet så kanske man skall lyssna på dem..."

Om jag inte missminner mig så var det du som började med att klaga på mig, på mitt livs första inlägg i hififorum!

/Light Head
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/04 :  19:24:37  Show Profile Send ekman a Private Message
jag klagade inte alls på dig jag sa att det var lite smygreklam och fortfarande du gör ju inte annat än säger positiva grejer om dom högtalarna =) är det du som tillverkar dom??

och jag är positiv när jag känner för det ska du se och visst jag hade gärna lyssnat men nu bor jag inte i sthlm så det är inte så lätt och om man nu är så grymt känslig för kritik kanske man inte ska sälja hifi för allt kan omöjligtvis tilltala alla
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2002/11/04 :  19:25:17  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Man måste väl rimligen få tycka att en högtalare är ful? Man måste väl också få skriva det, eller? Det är väl inget oseriöst med det? En av finesserna med ett sådant här forum är väl just att man kan kommentera olika produkter o.dyl. Personligen tycker jag väl inte att högtalaren är vare sig påfallande ful eller snygg. Reklamtexten lämnar väl däremot en del övrigt att önska, gillar för övrigt ordet "oövertruffen".

Edited by - Magnuz on 2002/11/04 19:27:24
Go to Top of Page

Light Head
Starting Member

21 Posts

Posted - 2002/11/04 :  19:35:38  Show Profile Send Light Head a Private Message
Jag varken tillverkar eller säljer HiFi. Jag har inte sålt en HiFipryl sedan jag sålde mitt gammla LINN LK280 till en kille i Borås.

Tycker du att jag gör smygreklam? Tyvärr så tjänar jag inget på det, jag måste genast kontakta leverantören....

Jag har inte lyssnat "färdigt" på dessa A3, men det var relativt enkelt att säga att de var något utöver det vanliga, kanske på grund av att mina förväntningar inte var så höga med tanke på en relativt "diskret" (inte så negativ klang, eftersom jag försöker vara lite mer positiv!) högtalare.

Om det är någonting som jag skulle vilja kolla mer på så är det möjligheten att få lite mer bas ur dessa lådor, jag vet inte om det finns en sådan möjlighet i Reference sortimnetet.

/Light Head
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/04 :  19:39:56  Show Profile Send ekman a Private Message
jo oövertruffen tyckte jag var riktigt fin också =) hittar det inte ens i mitt hifilexikon hehe
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2002/11/04 :  19:55:00  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej Lighthead,

det finns en separat baslåda till högtalaren, men lösningen blir hyfsat investeringsintensiv.., vilket gör att man med fördel skulle kunna använda MM DeCapo-i tillsammans med andra tillgängliga basmoduler. Det enda som krävs är att baselementen är riktigt snabba, eftersom högtalaren i övrigt är det. Tex. skulle TACT basarna tänkas fungera väl. Många andra fungerar också säkert utmärkt.

Den går i sig hyfsat långt ner (44Hz), och ger för viss typ av musik mer bas än vad man tror skulle kunna åstadkommas av en relativt liten låda. Å andra sidan är det inte riktigt någon högtalare som lämpar sig för heavy metal e.l, vilket vi erfor i Göteborg. I så fall får man definitivt addera en eller två basmoduler.

mvh

Edited by - robban on 2002/11/04 23:17:39
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000