Hennes musikanläggning plågas av ett trasigt diskantelement på ena högtalaren. Den slutar att spela ibland (nästan jämt) så återgivningen blir lidande. Dessa element finns inte att köpa idag. Sen envisas hon med att ha dessa stativhögtalare på golvet! - Helst bakom en blomkruka bredvid braskaminen.
Så antingen byter jag ut båda diskantelementen till andra och hoppas på det bästa eller så skaffar jag henne "nya" högtalare.
Så helst köper jag nya "bra" men billiga högtalare. Helst stativare men smala golvare fungerar också bra. Ge lite förslag så får vi se vart vi landar.
Ja jag har faktiskt funderat på dessa. Men de ströks då de verkade kosta så mycket. På Reference Audio tar de typ 1500 SEL per STYCK för dem. - Kan det verkligen stämma?
På Techni... kostar de alltså 1885 per PAR?
Modellen vore helt perfekt för svärmor i övrigt! Nu till den svåra frågan... - Kan jag leva med återgivningen på mina medtagna skivor på dessa?
Någon som har andra förslag eller har lyssnat på dessa???
Kanske ett par Proson högtalare som är lätta att placera direkt på väggen?
Priset på 795 SEK är precis lagom också. Jag lyssnar på mer musik hemma hos henne, den korta tid vi är där, än vad hon gör under resten av året!
MAXpriset har jag satt till 2kkr men ju billigare desto bättre. Bäst om de kan placeras direkt på vägg samt att de är i just träslag eller "vita". Står de på golvet är det sak samma...
Ang. AP Qube så kostar Level Cube 1885:- på technistore. I Image-serien kostar de närmare 3000:-/par.
De låter, enligt utsago, mycket bättre än man kan tro. Dessutom skulle jag nog aldrig kunna leva med ljudet från ett par platta Proson. Den där serien tyckte jag inte lät något speciellt alls. Sen måste du skruva upp dem på väggen och ha kablage hängandes också.
Nä, jag röstar på AP Level Qube. Det som skiljer Level från Image är endast pianolacken.