Jag har haft en bunt winterskivor förut.. borta sedan länge tyvärr.. utlånade och bortglömda...Nya skall inköpas garanterat.. Hörde på winter i tel idag då Muse slog en pling o va ledsen han skulle sälja sina burkar.. Dom spelade som ALDRIG förr.. och då lirade winter...
Jimi Hendrix Steve Lukather Robben Ford Allan Holdsworth Frank Gambale Andy Timmons Slash Zakk Wylde Diamond Darrel(R.I.P)Fatta att han vart skjuten på scen!
Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Har vart på tre Johnny Winter spelningar, och det har vart musikaliska upplevelser som pendlat mellan himmel och helvete.
En av dom (den första tror jag det var) var bland mest häpnadsveckande jag sett/hört live! Typ världsklass! Johnny och bandet i toppform är det inte många som klår.
Den andra jag var på var direkt medioker,trött och oinspirerat. Han hängde inte ens på sig sin gibson.
Sedan var det när Johnny Winter var här senast. Det var nog bland mest jobbiga jag har vart på. Otroligt sorgsen upplevelse. Han var en spillra från sitt forna jag. Han har/hade rätt stora hälsoproblem, Vilket var väldigt uppenbart på konserten. Det var hafsigt, han tappade sträng, osynkad, stora problem med motoriken. Rösten var inte sig lik heller. Såg ut som han skulle säcka ihop när som helst. Hjärtknippande att se... jag var tvungen att gå där ifrån. Fixade det inte bara.