HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Reklaminspelning: Anläggning sökes!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2006/03/01 :  19:02:58  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Jag fick ett väldigt trevligt mail från en tjej som söker en anläggning att ha med i en reklaminspelning, så här skriver hon:

quote:
Hej!

Jag arbetar som scenograf och vi håller just nu på med en reklamfilm för Vattenfall. En utav scenerna kräver den "rätta" HiFi-utrustningen.
Då jag själv inte är någon expert på de rätta sakerna behöver jag lite hjälp...

Filmscenen är:
En kille i 25-års åldern sitter framför sin påkostade stereoanläggning där varje del är noggrant utvald, gärna olika märken.
Stereon får inte kännas helt ny utan mer äldre coola exclusiva delar.
Kanske blandat gammalt och nytt?!
En utav delarna måste dock ha lodräta dioder som lyser.

Finns det någon som har just stereodelen med dioder eller i min drömvärld hela utrustningen med högtalare m.m. och som kan tänka sig att hyra ut den till oss?

Vi spelar in i Stockholm den 7/3



Jag kollade upp mailaren för att se om detta är seriöst. När jag ringde upp och presenterade mig själv blev det alldeles tyst och avvaktande i luren tills jag kom till "du hade skickat ett mail till mig/Hififorum.nu", då sprack det upp ordentligt och vi snackade en stund. Med den reaktionen på en Göteborgsk HiFi-nörd kan man inte annat än säga att det är mycket seriöst...
Därav att jag postar in mailet.