HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Reklaminspelning: Anläggning sökes!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2006/03/01 :  19:02:58  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Jag fick ett väldigt trevligt mail från en tjej som söker en anläggning att ha med i en reklaminspelning, så här skriver hon:

quote:
Hej!

Jag arbetar som scenograf och vi håller just nu på med en reklamfilm för Vattenfall. En utav scenerna kräver den "rätta" HiFi-utrustningen.
Då jag själv inte är någon expert på de rätta sakerna behöver jag lite hjälp...

Filmscenen är:
En kille i 25-års åldern sitter framför sin påkostade stereoanläggning där varje del är noggrant utvald, gärna olika märken.
Stereon får inte kännas helt ny utan mer äldre coola exclusiva delar.
Kanske blandat gammalt och nytt?!
En utav delarna måste dock ha lodräta dioder som lyser.

Finns det någon som har just stereodelen med dioder eller i min drömvärld hela utrustningen med högtalare m.m. och som kan tänka sig att hyra ut den till oss?

Vi spelar in i Stockholm den 7/3



Jag kollade upp mailaren för att se om detta är seriöst. När jag ringde upp och presenterade mig själv blev det alldeles tyst och avvaktande i luren tills jag kom till "du hade skickat ett mail till mig/Hififorum.nu", då sprack det upp ordentligt och vi snackade en stund. Med den reaktionen på en Göteborgsk HiFi-nörd kan man inte annat än säga att det är mycket seriöst...
Därav att jag postar in mailet.

Finns det någon medlem eller läsare på HiFiForum som vill se sin anläggning vara "the center piece" i en reklamfilm så hör av er till malinskold@mac.com och snacka igenom hur det skall gå till.

Det skall bli riktigt roligt att se vad det blir av denna reklamfilmen.

/Per

P.S. Inte så lite "A clockwork Orange"-vibbar över detta. Om det hade varit min anläggning som skulle vara med hade jag nog bett om att få en kopia på filmen... Men, nu har ju jag tyvärr inga lysdioder...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/03/01 :  19:05:52  Show Profile Send Snoop a Private Message
Otroligt intressant initiativ, hoppas det blir något av det hela

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/03/01 :  19:26:27  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Hmm.. Ett försteg(bör det väl nästa vara) med lodräta dioder ?

Annars går tanken till ARCs REF försteg.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Cliffan
Member

473 Posts

Posted - 2006/03/01 :  19:44:11  Show Profile Send Cliffan a Private Message
Lodräta dioder? Bah! Är det inte bättre med rör?

Rör...
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/03/01 :  19:47:51  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Det var ju en kul grej!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2006/03/01 :  19:54:05  Show Profile Send Gebex a Private Message
Bladelius Grendel har lodräta dioder. Den kan nog passa perfekt.
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/03/01 :  19:58:22  Show Profile Send Manga X a Private Message
Så om ni samlar ihop till en Gredel åt mig kan jag låna ut den mot lite ränta till reklamfilmen.

Ingen emot?
- Vad bra då har vi i sann demokratisk anda beslutat detta.


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/03/01 :  20:01:44  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
En grendel och en snygg Svarv!!!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2006/03/01 :  22:12:52  Show Profile Send n0p a Private Message
Va heter de där röda högtalarna med "trattar" eller de med "tratt" och plasmadiskant? De borde göra sig bra på bild.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Harry_up
Member

1593 Posts

Posted - 2006/03/01 :  22:54:34  Show Profile Send Harry_up a Private Message
Ett gammalt HK Citation slutsteg hade lysdioder som ett V och dom lyste i grönt gult rött beroende på nivå.

Inget är så bra så att det inte borde bytas ut.
Go to Top of Page

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2006/03/02 :  12:24:55  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message


Phonic-steget är iof sönder, ena kanalen död och den andra är på G att avlida. Men den har dioder!

- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Admin www.Faktiskt.se
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/02 :  16:17:31  Show Profile Send mayro a Private Message


Muse nya avantgardehorn måste ju vara en kanonhögis i sammanhanget... den ser klart annorlunda ut samt är exlusiv...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2006/03/02 :  19:22:20  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Hon har svarat, vi får se vart det slutar...

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2006/03/02 :  22:50:29  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Micke, har du lysdioder

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2006/03/03 :  08:31:05  Show Profile Send Loopen a Private Message
OT

Vattenfall... = de som stänger av vattenfallen och förstör vår natur!!! Bra namn.

SORRY
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/04 :  12:29:14  Show Profile Send mayro a Private Message


Man får verkligen hoppas inte reklamfilmen går ut på att via fördummande vinna poäng på "hifinördarstuket"

Vi har så hög nördfaktor redan så mer behövs nog knappast..

Fast å andra sidan kan det kanske inte bli värre ändå ju och vi är vana att ha den stämpeln ändå..

Dom borde haft en raggare med tatueringar med i stället med t shirt o avklipta armar osv.. Inte en 25 åring...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2006/03/04 :  15:52:18  Show Profile Send tommypeters a Private Message
Kan de inte ta en hockeymatch i OS istället, t.ex. semifinalen Sverige - Tjeckien. En person har precis köpt grejor och några dagar tidigare lyckats få in HD-utsändningarna i TV, ser verkligen fram emot matchen och bekanta (på component.se) funderar på att gästa honom för att se högupplöst hockey. Sedan blir det strömavbrott i fem timmar den dagen.

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2006/03/06 :  21:58:37  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Nu är mitt system på plats för inspelningen som är imorgon. Reklamfilmen kommer att börja sändas om c:a en månad och innefatta flera olika scener.

TACK till OlaH för lån av rörsteg, Imperial för lån av vinylsvarv och till Paradigm för lån av slutsteg.

Skall vi börja en taävling när det gäller att gissa hur länge systemet syns i bild? Längre eller kortare än 10 sekunder?

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/03/06 :  22:09:02  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
MINDRE!!!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2006/03/06 :  22:27:07  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
De ville inte ha med nån fin massiv flätad nätkabel då? Två hål i halsen, som man säger i Transylvanien (Sorry OT).

Annars är jag mycket nyfiken på det där med lysdioderna...ska de tändas/släckas? Styrning av dessa?

/M

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Pelle
Member

417 Posts

Posted - 2006/03/07 :  15:45:38  Show Profile Send Pelle a Private Message

Har du inga sneak previews att visa?


[Audio Aero] [Audio Research] [inga högtalare]
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2006/03/08 :  09:23:27  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Jag hämtade grejorna efter inspelningen igår kväll. De skulle vara klara 1730 men jag var hemma 0030 med allt.

Ni skulle ha sett hur det såg ut. Helt galet.

De spelade in i ett bostadområde med höghus och flervåninghus blandat. Framför porten till huset där lägenheten fanns stod där 2 långtradare, flera andra typer av transportbilar + några jeepar, samtliga upplysta som på dagen.

Inne i lägenhetn där inspelningen gjordes trängdes 30 pers i ett ordnat kaos i ett myller av sladdar, lådor, lampor, ljusskärmar, monitorer och ljud.

Jag såg det de spelade in på systemet och det var som sagt kort så min gissning är att vi kommer se 5 sek i den färdiga reklamen. Men man kommer tydligt se Tannoy'na, Ola 300B steg, Imperial vinylsvarv och Paradigm´s slutsteg.

Massor av folk undrade vad det var för grejor och en hel hög med unga hade aldrig sett ett rörsteg förut.

Om c:a en månad kommer den första att sändas gissar de.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/03/08 :  09:33:21  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Vi tar för givet att hififorum får en förhandsvisning för ett ev,godkännande innan dom visar reklamen i media.

ps, jäkla kul grej detta iaf.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

Edited by - reeltoreel on 2006/03/08 09:34:02
Go to Top of Page

labrat
Member

394 Posts

Posted - 2006/03/08 :  09:43:53  Show Profile Send labrat a Private Message
Vad är det reklam för?

Sandoz in the rain
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/03/08 :  09:51:22  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
quote:
vi håller just nu på med en reklamfilm för Vattenfall.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2006/03/08 :  16:49:18  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


hehehe, vad roligt att det gick vägen!


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000