Det är ju inte ovanligt att en produkt ändrar skepnad. Det som får mig att tro att dit steg Stefan är nyare är det att kablarna på ingången är tvinnade. Att det var andra trissor ser man på att det är en push/pull konstruktion o att det högra kortet är vänt. Då ser man att det sitter gröna trissor.
Intressant. Antar dock att stegen är någorlunda jämngamla. Deluxen har serienummer 1809, Stefans ser ut att ha "0018xx" eller "0019xx". Revision på korten i Deluxen är "B" resp. "D", d.v.s samma. Uppenbara skillnader jag - med reservation för begränsade elektronikkunskaper - ser är internkablaget till in- och utgångarna samt färgen på utgångstransistorerna. Adagio nämnde motstånd av fabrikat Vishay och Caddock. Var dessa ev. skulle sitta är inte trivialt att utläsa av bilderna. Blir till att dissekera... Stefan: om du vill titta närmare på/höra deluxen är det enkelt ordnat då jag är bosatt i Göteborgsområdet. PM'a i så fall...
Om jag minns rätt så är rev D den senaste 175 watts,(300W i 4 och 600W i 2ohm) utgåvan innan de nya silvriga DNA modellerna. Rev B hade 150 watt. Annars ska det vara lite av varje som skiljer, kontakta Steve McCormack via länken och fråga så lär ni få riktiga svar.