HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Intryck av märket Klipsch!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Tommy W
Semesterfirare

24 Posts

Posted - 2006/03/14 :  21:28:31  Show Profile Send Tommy W a Private Message
Jag har ett par Klipsch RF 7 som jag är mycket nöjd med! Jag har hålit på med hifi i många år nu, och jag har haft lite olika högtalare. Jag har även haft förmån att få prova lite olika fabrikat.
Som någon tidigare på tråden skrev, så bhöver man en ordentligt strömstark förstärkare! Detta är mycket viktigt, trots verkningsgrad på 102 dB! Som nämst har de besvärliga fasvridningar! Jag har provat med rörförstärkare, 60W, men det blev klen bas och hissad diskant! Men, med ett kraftigt slutsteg, jag har 100W klass A! Det behövs mycket "ork"! När man talar om dynamik, så är den i toppklass!! Rekommenderas verkligen! Att tänka på, är det det krävs mycket lång inspelningstid! Placering minst 1 m från bakvägg!
Go to Top of Page

NewMount
Member

268 Posts

Posted - 2006/03/15 :  00:24:06  Show Profile Send NewMount a Private Message
Jag är stolt och lycklig ägare till ett par Klipschorn årsmodell 1992. Fördelen med Klipschorn är att man aldrig mer behöver oroa sig för att behöva uppgradera högtalarna, det finns helt enkelt inget bättre. Det finns många andra bra hornsystem, men inga lika bra fullrange-högtalare som får plats i ett vardagsrum (tack vare hörnhornprincipen). Konstruktionen har inte ändrats nämnvärt sedan 1948, varför ändra på en vinnande formel? Basreflexhögtalare och dylikt låter trista och livlösa i jämförelse. Många audiofiler tillbringar sina liv med att byta utrustning och tweaka sina system, jag bara drar igång mina Klipschorn och ler. Varje gång .

Gärna en Ferrari, men först en bra stereo

Edited by - NewMount on 2006/03/15 14:32:23
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000