Jag har blivit förärad ett par Bose 301 (The Horror) av vår granne. Skumkanterna är såklart sluuuuut, men i övrigt är det inget större fel på dessa.
Är det någon här som har ägt och/eller lyssnat på ett par ??
Jag har tankar på att byta ut kanterna och pula till tygfronter till dom..... Men !!! Som kärestan skulle säga - och säger "Vi behöööööver inte fler högtalare"
M
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Tycker de låter luftigt kanske inte då detaljerat men det är förhållande vis mycket bas. Trevliga skapelser.
Har dock ingen aning om vad det skulle kósta att renovera eller köpa nya element. Men kostar det inte för mycket så kan det visst vara värt att göra iordning dem. de är lite som carlsson högtalare i ljudkaraktär. Men ganska annorlunda bose 901 som är betydligt kraftfullare.
Med mina så slipade jag ner trät och målade dem lacksvarta. Sedan bytte jag fronttyget och satte biltema högtalartyg istället för de inte så snygga bruna tyget. billigt enkelt och snyggt blev det.