HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilseledande reklam?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2006/03/15 :  19:05:13  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message
Jag satt på skoj och tittade på fyndborsen.se.

När jag tittar på informationen gällande XTZ99 så informeras jag om att "XTZ 99 WMT hamnade överst i "Köpguiden" i den norska facktidningen Lyd&Bilde nr 6/7 2005".

När jag sedan går in på den länk som leder till köpguideslistan så ser jag att högtalaren mycket riktigt har hamnat överst, men detta beror på att listan är gjord i prisordning där XTZ är den billigaste högtalaren. Detta naturligtvis om inte testet utföll på ett sådant vis att högtalarnas prestandaförhållande var direkt omvänd till prisförhållandet, vilket dock förefaller vara osannolikt.

Är det någon som har tidningen i vilken testet presenteras? Det hade varit intressant att läsa vad som sägs i testet.

Naturligtvis är detta inte ett fall som bolaget skulle fällas för men det är i mina ögon ganska osmakligt. Har ni stött på liknande exempel inom hifivärlden?

Moderator på http://www.vinylengine.com/

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2006/03/16 :  00:18:15  Show Profile Send Buggsson a Private Message
Mitt motto är (ett av dem): man skall aldrig säga aldrig.

Det beror väl på vad den jämfördes med. Är skillnaderna på ljudlig kvalitet inte överdrivet stora är det väl mkt möjligt, men svårt att sia om då det inte alls framgår vad konkurrensen bestod av.

J. Ullberg
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000