HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Musical Fidelity rörbuffert + DAC + PSU?!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

quixotic
Member

106 Posts

Posted - 2006/03/15 :  20:10:14  Show Profile  Visit quixotic's Homepage Send quixotic a Private Message
Mmmmmmm, sitter och drömmer mig bort i HiFi-prylarnas värld! Fick tips av en kille i staterna om ett paket som han tycker ger ett lyft även i mycket kräsna anläggningar. Är det någon som har lyssnat/sett denna kombination användas tillsammans med en CD-transport (eller är bekant med produkterna på något annat sätt)?

* X-10V3 Tube Output Buffer
* X-PSUV3 Power Supply
* X-DACV3 Digital-to-Analog Convertor

Eller kanske bara med någon annan av produkterna i MF's "Small-X series"? Information om alla delarna finns här:

http://www.musicalfidelity.com/mf/en/Products/SmallX

Ett rörbuffertsteg känns ju lite... tja, "hifi-vodoo" men jag är inte så svår att lura in på roliga burkar, att PSU't gör nytta tror jag redan på. DAC'en planerar jag att köpa så snart jag får ekonomi till det...

Men om man kombinerar alla tre? Blir det magi?? Någon som vet något eller bara tycker något intressant?

boombox
Member

759 Posts

Posted - 2006/03/15 :  20:45:31  Show Profile Send boombox a Private Message
Har haft X-DACv3 +X-10v3 i några månader. Köpte först DACen beg och hade den ett tag och sedan hittade jag en X-10v3 demo till ett bra pris. Är helnöjd med DACen, den låter verkligen bra. Den mäter visst riktigt bra också enligt Stereophiles test.

I min anläggning var också inkoppling av X-10 ett riktigt lyft. Det blev mer nyansrikt. Gissar att det kan ha med komponentmatchning att göra. T ex olika impedanslaster, eller nåt. Det kanske inte har samma effekt i alla anläggningar.

Kör även toslink till DACen trådlöst från datorn via en airport express. Funkar förvånansvärt bra, betydligt bättre än dacen jag hade tidigare.

PSUn har jag inte testat. Kanske en framtida uppgradering när ekonomin tillåter men än så länge är jag helnöjd.
Go to Top of Page

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2006/03/16 :  09:53:18  Show Profile Send MartinN a Private Message
Hej, jag har MF X-DACv3 och X-PSUv3 och är mycket nöjd.
Mitt svar på din föregående topic är att jitter har en
märkbar effekt på ljudkvaliteten, jag kör en UPCI (Ultra
precision clock injector, www.jitter.de) och
upplever ljudet som bättre med UPCI. Sedan hör jag också
skillnad mellan bra och sämre digitalkablar. MF X-DACv3
kan jag rekommendera fullständigt.

Mvh
Martin
Go to Top of Page

quixotic
Member

106 Posts

Posted - 2006/03/16 :  10:08:51  Show Profile  Visit quixotic's Homepage Send quixotic a Private Message
Intressant och kul att höra detta! Att ni är nöjda ger mig naturligtvis vatten på min kvarn, nu är jag ännu mer sugen på att uppgradera med dessa roliga mojänger. Ska börja med DAC'en, helt klart den jag är mest inne på. Priserna på rörbufferten och PSU'n är ju ganska överkomliga, så på lite sikt får det nog bli ett par sådana också. Tycker designen på delarna är riktigt trevlig, dessutom är de ju relativt framtidssäkra. Tror inte jag kommer att känna något behov av framtida uppgraderingar på signalkällesidan med dessa, Pioneer PD-95 + MF produkterna känns som en vinnande kombination till ett vettigt pris.
Go to Top of Page

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2006/03/16 :  10:13:16  Show Profile Send MartinN a Private Message
Hej, det skall finnas en sprillans ny test av flere DAC,
(också MF X-DAC) i tyska Stereoplay som utkom den
15.3.2006. Skall köpa denna när den har anlänt till
min tidningshandlare om någon vecka.

Martin
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2006/03/16 :  11:17:47  Show Profile Send Per100 a Private Message
Har ägt X-10V3 och det var väldigt trevligt. Kan rekommendera. Jag hade den till en integrerad förstärkare
och med måga olika signalkällor blev det en nackdel med bara en ingång.
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2006/03/16 :  11:53:31  Show Profile Send Per100 a Private Message
Här är en som tydligen erbjuder bra priser:http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=10767
Vet inte hur seröst det är dock.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000