Skulle åkt me tre kompisar till riga för att kolla på depeche ikväll. Kommer till flygplatsen och det visar sig att ryan air ställt in flyget pga "tekniskt fel". Kollade allt 22.30 på internet dagen innan, och då var allt ok. Till saken hör att det dök upp endast ca 35-40 pers som bokat resa med denna flight. Inga alternativ som funkade erbjöds, och antiklimax på förväntningar sedan oktober är ett faktum.
Funderingarna börjar gå om det är sså att "tekniskt fel" är en term för att stoppa flighter som är för olönsamma, dvs för lite bokningar för att det ska ens gå runt. Har fler varit med om detta?
Eländet slutade med att vi bokade om resan på stört, åkte till london, och sitter just nu och tröstar oss med öl...
Jag pendlade Sverige-England under ca. fjorton månader (2-3ggr i månaden) och flög i princip alltid med Ryanair. Det var aldrig något problem med inställda flyg pga "tekniska problem/passagerarbrist", enda gången det var problem var när England drabbades av två centimeter snö och stannade helt och hållet. De senaste åren har det dock då och då varit lite debatt i tidningarna om just det du beskriver, både om Ryanair och Easyjet.
Öl i London låter ganska skönt det med, jag kom precis hem efter en liten visit på puben.
Har hänt mig också. Har glömt vilket flygbolag. Vi var ca 20 passagerare till ett flyg som säkert tar 200. Dagens sista flight. Fick två olika förklaringar dels tekniskt fel på planet och sen något vagt om flygledningsproblem. Yeah, right!!