Hej alla glada och inte så glada. Det här såga jag på hifimagasinet idag. Tydligen förekommer den form av bedrägeri, som presenteras i länken nedan, både på utländska siter och svenska siter.
Hoppas det är ok för admin att jag lägger den här länken här. Jag tycker att det såg angeläget ut och tråden får såklart låsas, raderas eller flyttas om den här informationen är skadlig, missvisande eller på annat sätt opassande. Jag har inte själv uppfattat något tokigt med länken men om någon gör det kan ni väl meddela det.
Alla behärskar inte engelska så väl och ser kanske inte de, för mig, uppenbara språkliga bristerna och även om hotbrevsexemplen kan te sig fåniga så finns det all anledning att, åtminstone, höja vaksamheten något. Det finns inget som säger att den här typen av bedrägerier inte kan få ett mer sofistikerat ansikte framöver.
hehe man har ju sett sånt där på tv, nån lirare säger sig representera nån prins från nigeria eller liknande.. dom behöver bara några hundra tusen för att han ska komma åt sina tillgångar. sen får man det dubbla tillbaka... haha.. jag viker mig av skratt att nån går på det