jag bara undrar lite här ok det var en högtalare för 65tusen dollar visst och en aktiv bas i bägge men på en av bilderna så ser man att dom har inte en utan TVÅ trefaskontakter in i baslådan på ENA högtalaren???? krävs det verkligen 4 trefasledningar för att köra dessa monster...
skulle det alltså vara vanlig el fast med trefasplugg då eller? vi har en massa blå och röda pluggar på jobbet som ser likadana ut är dom som är blå inte trefas????
de röda är trefas, blåa enfas... jag tror färgkodningen tillkommit för att inte antalet elektriker ska minska dramatiskt :)
om det är amerikanska högtalare kan de ha sådana pluggar för att högtalaren drar mer än 10A (vanlig plugg). det går ju åt mer ström i staterna pga 110V spänning i nätet. eller så tycker de bara att det ser tufft ut.
hmm synd trefas hade ju vart kul =) hmm undrar dock varför bägge dom där kablarna sen går in i vänstra högtalaren??? eller är det kanske två till delningsfiltret och två till varje högtalare?
läckra högtalare dock lät tydligen riktigt bra också men vad h&m har för standard för det vet jag ej =) kanske kan intressera att dom spelade på kimber select högtalarkablar också...