HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Vinylforum
 Scentec PP9
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/03/26 :  22:06:27  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Ja då var man med ett RIAA till. Jag köpte ett beg. PP9 häromdagen för att titta lite och eventuellt skriva en test.

Mitt är ett MM och jag är lite nyfiken på layouten för det sitter lite zenerdioder i det som jag inte riktigt kan förlika mig med. Är det någon som har ett kretsschema till ett PP9 eller som vet var man kan få tag på det?

Vänligen, Per

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

jannegärd
Member

78 Posts

Posted - 2006/03/26 :  22:25:03  Show Profile Send jannegärd a Private Message
hej per grattis till en fin apparat
kolla med reference audio stockholm
de har sålt sentec och har kanske kopplings schema jag fick skicka min sentec pp9för trissbyte och de fixade det därpå reference audios verkstad
Go to Top of Page

jannegärd
Member

78 Posts

Posted - 2006/03/28 :  21:15:24  Show Profile Send jannegärd a Private Message

hej hur gick det per fick du någon hjälp av reference audio angående schemat till sentec pp9
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/03/28 :  21:43:06  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Har tyvärr inte hunnit ta i det mer. Jag hade hoppats på någon vänlig själ här...

Jag har mätt lite på det. Bara lek än så länge, inget att presentera, men roligt!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2006/03/30 :  01:26:33  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message
Inte skall du väl löda i ett pp9?!

- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Admin www.Faktiskt.se
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/03/30 :  01:58:59  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Joooo! Sätta in M-Cap Supreme silver/gold !!

W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2006/03/30 :  09:20:14  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

quote:
Inte skall du väl löda i ett pp9?!

Nej, det är inte planen just nu. Spänningsregleringen i det ser intressant ut.
Men jag vill veta hur det är gjort och jag vill slippa rita upp schemat själv om någon redan har det.




// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000