HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Eric Gadd på G igen...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2006/03/27 :  17:52:47  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
...härliga nyheter för oss Soul-funk-diggare! Som jag har längtat!!! Singeln är kalasbra, den spelades på Äntligen Morgon förra veckan. Har tyvärr glömt vad den heter.

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2006/03/27 :  18:57:41  Show Profile Send Terminator a Private Message
Trevligt, jag har alltid gillat Gadd men lyckats undvika att köpa någon av hans skivor. Kanske äntligen blir dags nu?
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2006/03/28 :  09:42:45  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Gör det, du kommer nog inte att bli besviken! Han gör musik med bra sväng...

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Passerati
Member

3448 Posts

Posted - 2006/03/28 :  13:26:44  Show Profile Send Passerati a Private Message
=> http://www.ericgadd.com/ <=


Har bara gått och väntat sedan skiftet -04/05, brukar ju vara runt 2 år mellan skivsläppen (senare tid)

Tyvärr har jag tydligen totalt missat singeln, även fast jag har för vana att fråga i skivaffären om just nyheter från Gadd.
Iom denna tråden inser jag även att det var lite för länge sedan jag besökte hemsidan, dock brukar det inte stå så mycket info där.

Blir att handla skivan efter släppet , vill inte riskera att någon Gadd skiva fattas i samlingen.

Passerati

Edited by - Passerati on 2006/03/28 13:27:47
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2006/04/06 :  22:44:30  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Fick plattan idag. Skönt sound, lite mer old school. Och ljudet är guld, skivan är en HDCD! Rekommenderas varmt...

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/04/06 :  23:22:51  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Trevligt!!!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2006/04/07 :  07:23:09  Show Profile Send Mattias a Private Message

Låter intressant
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2006/04/08 :  14:05:15  Show Profile Send Figge a Private Message
Helt klart tillbaks i den gamla stilen, klockrent.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Passerati
Member

3448 Posts

Posted - 2006/04/11 :  00:51:02  Show Profile Send Passerati a Private Message
SUCK ! (i dubbel bemärkelse) Tänker då på spåret där "Petter" är med , det "suger smurfpung" för att citera ett någorlunda känt citat...

Resten av skivan är dock kanon, så om man kunde köpa skivan utan det spåret skulle jag helt klart ge en extra slant för den - å andra sidan kanske man kan skicka tillbaka skivan och kräva en ny utan spåret

Ska nog prova

//Passerati
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/04/11 :  00:53:58  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Låter trevligt,,, Petter hade jag dock kunnat klara mig utan.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Passerati
Member

3448 Posts

Posted - 2006/04/11 :  02:14:26  Show Profile Send Passerati a Private Message
quote:
Petter hade jag dock kunnat klara mig utan
retsen av världen också - minst sagt. Låten skämmer hela skivan, för utan den hade skivan varit brutalt klockren. Men sammanblandningen visar nog tyvärr bara på att vi lever i en alltmer knasig värld, för jag kan bara inte förstå hur Gadd tänkte när han beblandade sig med petter av alla människor. hade det varit Fronda hade jag förstått det men petter - nej det övergår helt enkelt mitt förstånd

Annars innehåller plattan blandade sköna låtar som visar sin samhörighet med Gadd´s tidigare skivsläpp.
Plattan andas mera självinsikt och sammanfattar Gadd´s tidigare plattor på ett lättfattat sätt ( förutom det i mitt tycke nästan allför grova misstaget iom spår 9 )

Mina favoritspår såhär långt är: "Meet me here" som svänger på ett skönt Gadd vis, med en naturlig refräng som lät sätter sig och låten "C`mon C`mon lets love" som har ett lite laid back sound. Påminner om låtarna från Floating- plattan fast med ett något gladare sinnelag. Spår 5 som tar fram lite mera attityd. Sedan har Gadd sockersöta "She´s a rose" och "Nothing left but love" som växlar upp tempot lite mot spår 11.

Låtlista:
01: Sold Your Soul
02: Meet Me Here
03: C'mon C'mon Let's Love
04: No Doubt About It
05: Lose My Cool
06: Nothing Left But Love
07: Drawing Blood
08: I Can't Handle Her
09: Paradise Peace Of Mind feat. Petter
10: Burning Up
11: She's A Rose
12: One Step Closer

Min klara REKOMENDATION är att ni helt klart köper plattan OCH bränner en kopia UTAN spår 9.

// Passerati
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/04/11 :  02:42:33  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
quote:
Min klara REKOMMENDATION är att ni helt klart köper plattan OCH bränner en kopia UTAN spår 9.



Undrar om man ska skriva och fråga skivbolaget om det,,,
Plattan kanske hade blivit billigare om Petter INTE hade varit med

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2006/04/11 :  02:46:57  Show Profile Send edison a Private Message
Petter kanske har slantat för att FÅ vara med ...

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Passerati
Member

3448 Posts

Posted - 2006/04/11 :  10:15:48  Show Profile Send Passerati a Private Message
Konstigt är det iaf...

Gadd och petter´s sk samarbete "känns lika självklart" som att dricka kaffe och tugga basilika...

// Passerati
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/04/11 :  17:42:36  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Det är väl bara så att Gadd har dragit med Petter för att få lite cred i den yngre skaran och mer "modern" musik om man kan uttrycka sig så. Inget förvånande med det, bara dålig smak.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2006/04/11 :  22:30:32  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Trist är det i.a.f., den låten är klart sämst på skivan. Vet någon förresten om Eric skriver låtar åt andra artister?

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000