HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Queens Of The Stone Age (live)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2002/11/07 :  13:39:21  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Var på münchenbryggeriet igår 6/11 och spisade live stonnerrock av världsrang, nämligen QOTSA. Jag säger bara ASFETT värre! Kan inte göra annat än att rekommendera dessa herrars senaste skapelse "songs for the deaf" en riktigt bra skiva som tom kan anklagas för att ha hifitendenser.

Spelningen var fö i värdsklass... de körde alla gamla hits och nya slagdängor, den enda besvikelsen var eg. att David Grohl (foo fighters/nirvana) inte hamrade på trummorna, inte för att killen som spelade igår var dålig... men mest för att få höra hans lite egensinniga trumstil. Konsertljudet var högt och rent som kan sägas är ett unikum när det gäller hårdrockskonserter... helt fantastiskt.

Problemet med konserter är att jag alltid blir extremt sugen på att spela musik högt när jag kommer hem... vet inte om det beror på min tillfälliga hörselnedsättning eller helt enkelt en längtan efter att få samma extrema ljudtryck hemma i vardagsrummet...

Någon som delar mina böjelser av att spela extremt högt.... vad spelar ni på för grejjor, stärkare/hgt?

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2002/11/25 :  12:59:11  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
Mycket avundsjuk blir jag på detta. Jag såg dem i samband med förra plattan och den spelningen hamnar bland de tre bästa jag har varit på. Fruktansvärt bra helt enkelt.
Jag måste erkänna att jag var lite orolig innan de började spela bara för frontmannen var så påtänd att hans ögon stod ut som pingisbollar och han hade nog ungefär lika lätt att fokusera. Döm av min förvåning när det var svintajt och jättebra.
Bra ljud var det även i Göteborg för ett par år sedan, dock väldigt högt.

Tyvärr missade jag den här omgången, biljetterna i Oslo tog slut med en gång och till Stockholm hade jag ingen möjlighet att ta mig (bor i Göteborg). Hoppas de kommer i närheten inom en inte alltför avlägsen framtid.

Livedvd:n som är bonusskiva på senaste skivan ger en bra fingervisning om hur bra de är.

Puh, mycket text blir det

/Jonas
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2002/11/25 :  13:37:43  Show Profile Send nin a Private Message
Lyckades supa bort deras spelning i Hultsfred.
Go to Top of Page

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2002/11/25 :  14:48:47  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message
Tacka vet jag Kyuss

Moderator på http://www.vinylengine.com/
Go to Top of Page

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2002/11/25 :  16:41:36  Show Profile Send Jonas a Private Message
Har endast hört EN låt med denna grupp vad jag vet, och det är den som spelas på radion nu, "No One Knows". Går senaste skivan i samma stil? Gillar nämligen den låten som fan...

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2002/11/25 :  20:32:31  Show Profile Send nin a Private Message
Tacka vet jag Kyuss

Ja, dom är inte dåliga heller! Har 3st LP's
Go to Top of Page

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2002/11/26 :  01:02:24  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message
Två skivor är på väg från Hotstuff, Wretchoch Blues for the Red Sun.

Vi får väl se om vinylerna låter bra, jag har bara hört dem på CD innan.

Moderator på http://www.vinylengine.com/
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2002/11/26 :  13:38:05  Show Profile Send molsson a Private Message
Hmm, var ochså på mynchenbryggeriet, men jag tyckte att konserten sög. Faktiskt. När de spelade på kägelbanan förra året (eller 2 år sedan) upplevde jag bandet som mycket mer spelsugna. Sist verkade de mest trötta på att spela. Några låtar med bra tryck dock.

Regular john är som vanligt alltid bäst.

/Marcusoft

No hay banda!!
Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2002/11/26 :  15:57:06  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Gillar du no one knows så är plattan helt rätt för dig! Den går i samma typ av stil,,.. fast en del av låtarna enligt mitt eget tycke är bättre.

quote:
Originally posted by Jonas

Har endast hört EN låt med denna grupp vad jag vet, och det är den som spelas på radion nu, "No One Knows". Går senaste skivan i samma stil? Gillar nämligen den låten som fan...

Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2002/11/26 :  16:07:36  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Jo, Kyuss rockar de också... faktum är att alla gamla originalmedlemmarna från Kyuss spelar i QOTSA, förutom originalsångaren John Garcia som har en del andra projekt... bla Unida, Hermano.

Jag rekommenderar när det gäller kyuss, "...and the Circus Leaves town" och "Welcome to sky valley", absoluta referenser när det gäller stonerrock!

Bly 4 alle!

//J

quote:
Originally posted by Pipes

Två skivor är på väg från Hotstuff, Wretchoch Blues for the Red Sun.

Vi får väl se om vinylerna låter bra, jag har bara hört dem på CD innan.

Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2002/11/26 :  16:14:31  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
Den nya skivan "songs for the deaf" är en ganska så spretig historia men fortfarande en kanonskiva. Det finns ett grejer som inte är något att ha men som helhet är det helt klart ett köptips. Förvänta dig dock inte samma sväng på alla låtarna som den grymma radiohiten. Går från beatlespop (japp) till metalmangel genom stonerträsket. Öhhh, som sagt var, lite spretig men rackarns bra.

/Jonas
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000