Vi har ett gäng med tuffa kajor som bor härikring...Dom gillar läget fint här då dom kan reta vår katt med flyganfall.. Och det lustiga är att dom verkar ha kanonskoj dom rackarna...
För dom ser inte arga ut på nåt sätt. Dom kraxar o snackar med varann.. sen går dom i gruppanfall.. O katten duckar varje gång dom kommer..
Detta har utvecklat sig så långt så numera duckar katten så fort en småfågel flaxar till...
Men men.. En o annan av kajorna har gått åt.. Katten är inte att leka med. Den har bott helt ensam UTE vintern för tre år sedan då vi skulle omplacera honom. Så han är en mycket erfaren överlevare o jägare.. Vi fick redan på att dom som fick honom lämnat honom o flyttat och detta efter en hel vinter. Han var så förvildad så han kröp efter väggarna då vi fick honom hem igen..men nu bor o mår han fint igen... Vi brukar finna fjädrar då o då nån gång per år när nån av kajorna inte fattat att svänga av i tid.. Även skatorna gör ibland bort sig...Då kostar leket dom rätt mycket kan man påstå..
Men dom verkar anse det värt priset. För dom kommer alltid tillbaks igen o startar om med sina flyganfall efter ett smärre uppehåll då nån gått hädan av dom..
Jag hade förra året att gråsparvspar som byggt bo alldeles ovanför min balkong.
Det blev mycket bilder på dem och deras ungar den våren. Jag har dock inte varit ute så mycket pga att det varit så kallt i år men såg förra veckan att de verkar bo där även i år.
Bilder kommer kanske senare på fredag eller något. MvhKristofer