HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 cd-wow.se
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

musiclover
Member

345 Posts

Posted - 2006/04/13 :  18:01:48  Show Profile Send musiclover a Private Message
Jag undrar om någon vet vilken typ av pressning cd-skivorna har på cd-wow.se (Sverige,England,USA...)?

Har de kopieringsskydd på deras cd-skivor?

http://www1.cd-wow.se/index.php

leffee
Member of Nerikes Audiofiler

465 Posts

Posted - 2006/04/13 :  19:47:21  Show Profile Send leffee a Private Message
Hej!
Jag har kunnat säkerhetskopierat alla jag köpt där.Om var dom är pressade har jag inte en anning om, Lusläst på skivor och fodral.
Alla beställningar har funkat klanderfritt.inslagna i kortong och bubbelplast runt fodralet.
Leffe
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2006/04/13 :  21:09:26  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
De är ofta kopieringsskyddade när skivbolagen vill det - men det är ju inte som hindrar varken kopiering eller ripping förstås. Jag antar att det mest är för att jävlas med oss konsumenter som faktiskt köper skivorna.

Pressning har jag ingen aning om, det kan säkert variera också.

Det har ibland tagit lite väl lång tid för skivorna att komma fram, men jag tror mer att det är postväsendet som orsakat det. Man får ett mail när skivorna skickats, och det brukar komma snabbt.

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000