HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Leif Norbergs - länge leve Leif Norbergs
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Passerati
Member

3448 Posts

Posted - 2006/03/30 :  18:25:36  Show Profile Send Passerati a Private Message
Idéen till denna postningen startades iom sökningen där följande framkom :
Search Results for: Leif Norbergs
Found 0 Topics
No Matches Found

Skandal

Så nu känner jag mig manad att lyfta fram Leif Norbergs underbara platta med namnet Highway to Hellsingland

Leif Norbergs har med denna platta släppt en hel CD med dansbandstolkningar av dessa följande kända hårdrockshits :
Highway to Hell (AC/DC)
Smoke on the water (Deep Purple)
Speed King (Deep Purple)
Satisfacion (Rolling Stones)
Child in time (Deep Purple)
Love hurts (Nasareth)
Stairway to heaven (Led Zeppelin)
I was made for loving you (Kiss)
Paraniod (Black Sabbath)
Jump (Van Halen)
The final countdown (Europe)

En kul och smått vansinnig platta, ända tills Torgny Melins gjorde det smått otänkbara, dvs följde spåret av Leif Norbergs i o m släppet av dansbandslåtar ur Teddybears Sthlm repertoar. Men jag vågar absolut påstå att Leif Norbergs dragit det längsta strået, bland dom två.

Genomgående innehåller plattan Highway to Hellsingland mycket skönt saxsväng och keyboard på plattan, tillsammans med en polerad dansbandsröst som ligger någonstans mellan Christer Sjögren och Sten & Stanley.
Trots allt känns konceptet Leif Norbergs - Highway to Hellsingland, rätt trovärdigt även om det säkerligen mest handlar om en kul grej, från deras sida.
Men det väsentliga är att de allra flesta har haft riktigt roligt av att höra plattan och glad det blir jag varje gång jag hör plattan.

Sedan vill jag bara poängtera en liten grej och det är, att om jag ska dansa "till dansbandsmusik" när jag blir äldre, ja då får det allt bli Leif Norbergs hårdrocks tolkningar.


Ni som mot förmodan missat Leif Norbergs, ni har missat nåt närmast unikt så hugg tag i er närmaste skivhandlare för efterforskningar och ev beställning.
Leif Norbergs platta är utgiven av Pickwick Music (nr 751526), men tyvärr är det nog inte alldeles enkelt att få tag i dyrgripen

//Passerati

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2006/03/30 :  21:31:57  Show Profile Send Mattias a Private Message

Passerati, du får ta med den på nästa NA-träff.
Får jag lov?

/Mattias
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2006/03/30 :  21:32:07  Show Profile Send svejk a Private Message
Känner en advokat med det namnet i stan. Stämmning på G!


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2006/03/30 :  22:20:04  Show Profile Send edison a Private Message
Fick en genomlyssning av denna eminenta plata nu ikväll - instämmer 100% i trådskaparens omdöme/åsikt om den, görkul!

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2006/03/30 22:20:53
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/03/31 :  00:10:49  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Som Black Ingvars men tvärtom då

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Passerati
Member

3448 Posts

Posted - 2006/04/13 :  18:57:30  Show Profile Send Passerati a Private Message
quote:
Mattias
Passerati, du får ta med den på nästa NA-träff.
Får jag lov?
Ska försöka koma ihåg att ta med den till nästa träff jag har möjlighet att deltaga på.
Men jag vågar nog inte ta på mig "dansskorna" om du skriver så

// Passerati
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000