Author |
Topic  |
Neodynium
Member

2170 Posts |
Posted - 2002/11/10 : 00:37:26
|
Hej Björn.. tack för en bra produkt, Krell Showcase. Jag är ruskigt nöjd med den! =)
Du borde se till att Ljudcenter här i Halmstad tar in lite physic högtalare.. de har ju inte mycket i högtalarväg just nu.. 
quote: Originally posted by bjorn
Söker du nya objekt att klona, Stefan...;-D
Vi håller på och diskuterar med några butiker i Göteborg, men ännu är inget klart, men om intresse föreligger postar jag när det är klart.
Mvh
Björn Wiman Audionord AB
|
 |
|
Neodynium
Member

2170 Posts |
Posted - 2002/11/10 : 00:38:39
|
Låter som din vän har fel placerat sina högtalare.. typiskt att få en jätte mun då. Han borde testa att placera om..=)
quote: Originally posted by StefanB
Jag hörde Chronos med KRELL prylarna. Satt rätt långt frammen det gjorde man ju i vissa rum. Ingen annan hade dessa "problem" med proportionerna. Ljudet påminde mycket om det hos en kompis i Norrland som har urmodellen av B&W 801 och som bara spelar vinyl. Vi brukar skoja lite om detta då vi ser gitarren i fönstret på musikaffären vid Hifi Stället i Gbg. Den gitarren är 3 meter lång, och så låter det då han spela Muddy Waters - Folksinger. Muddy har en JÄTTEMUN och gitarren är gigantiskt. Det är inte "my cup of the" så att säga. Jag gillar en stor ljudbild, men det skall vara att "luften" rummet, är stort, inte instrument och munnar. De skall vara proportionerliga, i bra fokus.
Vi uppfattar väl alla saker olika, men jag och Swingpjatt här på forumet var överensom att Chronos, det var inte vår grej. Coltrane däremot, det var något helt annat.
Vart i Gbg kan man höra Audio Physic??????
|
 |
|
bjorn
senior advisor

390 Posts |
Posted - 2002/11/10 : 01:41:23
|
Hej Neodynium, Kul att du är nöjd med din Showcase! Jag har allt pratat med Björn och Andreas om Audio Physic. Vi får väl se om dom kommer till skott...
Mvh
Björn Wiman Audionord AB |
Verksam i HiFi-branchen sedan 1987. |
 |
|
Neodynium
Member

2170 Posts |
Posted - 2002/11/10 : 11:06:16
|
Se om du kan få dem att ta in någon sub från Audio Physic med... man är ju lite nyfiken på dem.
Jag är inte bara nöjd med Showcasen... finns jäkla inget dåligt med den.. ruskigt bra produkt. Låter helt fantastiskt helt enkelt. 
MVH,
Patrick
quote: Originally posted by bjorn
Hej Neodynium, Kul att du är nöjd med din Showcase! Jag har allt pratat med Björn och Andreas om Audio Physic. Vi får väl se om dom kommer till skott...
Mvh
Björn Wiman Audionord AB
|
 |
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2002/11/10 : 18:36:27
|
är det nån mer än jag som har lyssnat på denna skapelse? skulle vara kul att höra vad ni tycker... |
 |
|
Jadde
Member

1166 Posts |
Posted - 2002/11/16 : 18:22:48
|
Esoterisk hifi verkar ha bra priser på just dessa högtalare!
 |
Edited by - Jadde on 2002/11/16 18:23:53 |
 |
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2002/11/17 : 00:44:36
|
köp då =) |
 |
|
Björn N
Fd. Speakerpro

731 Posts |
Posted - 2002/12/04 : 21:43:35
|
Jag tycker Chronos lat for stort och Coltrane lat "thiel"...
men smaken ar ju som baken.. |
Optimist. punkt slut. |
 |
|
Topic  |
|