Jag har tankar att bygga ett fällbart barbord till min nya lägenhet. Att få tag på en bordsskiva eller fixa en upphängning är inga problem. Däremot så är det inte lätt att hitta ett bordsben som går att demontera. Benet är tänkt att ha höjden 110cm.
Så nu skulle jag vilja ha tips var jag kan få tag på ett sådant eller tips på hur jag kan bygga ett. Just nu lutar det åt att göra en egen variant, men finns det färdiga lösningar är det också intressant.
Tanken är att det ska se ut något liknande det nedan.
Primare V25 -> Xindak AC-03 -> Arcam AVR200 -> Nordost Super Flatline MkII -> Audiovector Mi1 Super
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
Jag vill rekomendera en idé som bygger på vemsoms idé, nämligen en konsoll fäst med gångjärn i väggen som du viker ut under bordet till stöd. Då finns stödet alltid på plats bakom bordet när du behöver fälla upp det. Tänk att du öppnar en liten dörr under bordet som bordet sedan får vila ovanpå.