Jag fick en kul bok i Julklapp. Den är riktigt udda och handlar om att plocka upp tjejer.
Boken heter the Game och är skriven av Niel Strauss. Den handlar om hans excursioner i andra internetnerd-cirklar än våra. Det finns tydligen siter och forum för de som kallar sig "pick up artists". Jag tror man kan översätta det rätt och slätt till raggnings-artister. Det är dom han skriver om och om sina egna erfarenheter av att använda tekniker som förespråkas på dessa forum.
Det är riktigt rolig läsning, nästan som om han inte riktigt är på samma planet som oss andra. Jag hade några roliga veckor med boken och ibland var det svårt att släppa den, så underhållande är den.
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
Hehe, ett par av mina singelkollegor har läst den (i grupp!) och sitter och smider egna planer grundade på tips från boken. Hittils har de inte lyckats något vidare men en av dem lyckades åtminstone åka på en örfil, respekt..........