HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Signal Cable Digital Reference "avslöjad"
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Örjan
Member

98 Posts

Posted - 2006/05/11 :  17:39:19  Show Profile Send Örjan a Private Message
Jag har undersökt mina Signal Cable Digital Reference nätsladdar under nylonstrumpan. Där hittade jag en i diy-sammanhang inte helt okänd kabel: Belden 83803. Den är teflonisolerad, 3x12 awg, 7 förtennta kardeler/ledare med både folieskärm och flätad dito.
Kabeln finns hos Parts Express men med deras höga fraktavgifter kan man hellre beställa en lång kabel utan stickkontakt av Frank (Signal Cable) och få samma meterpris. Då får man också den stiliga nylonstrumpan på köpet.
Kanhända att någon vet något ställe i Europa som säljer denna Beldenkabel?
Detta är den hittills mest prisvärda och välljudande kabel som jag prövat. Trots att den i Signal Cables tappning mest är tänkt för cd/dvd-spelare fungerar de utmärkt till förstärkare som t. ex. Edison Triod. Närmare 4 kvadrat är mer än många andra nätsladdar har.
I mina tillämpningar låter den bättre än Magic Power-kabeln som ju också döljer en standard-kabel.(Carol Cable SJOOW 3x10AWG)
Nästa fråga är om det döljer sig några kända kablar under strumpan på Silver Resolution-sortimentet eller Analog Two. Någon som tittat?
Örjan

Mac Mini,Chord Mojo, Edison Triod, Transcriptor Saturn (vinyl) Snell EIII och EIV

Edited by - Örjan on 2006/05/12 15:54:37

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/05/12 :  15:34:12  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Fram med kniven grabbar

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/05/12 :  15:40:39  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Jag har redan delat min SR till två mindre rca-kablar,men jag vet inte om man kan urskilja nån beteckning på vad det är för kardeler den är uppbygd av...

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

bjornsva
Starting Member

26 Posts

Posted - 2006/05/12 :  16:57:43  Show Profile Send bjornsva a Private Message
Bluejeanscable.com säljer belden på lösmeter. Köpte en komponentkabel därifrån. Vet dock inte om dom har denna kabel till salu men det är värt en titt kanske?
Go to Top of Page

Örjan
Member

98 Posts

Posted - 2006/05/13 :  07:56:08  Show Profile Send Örjan a Private Message
Dom verkar inte sälja annat än signalkablar vad jag kan se.
Örjan

Mac Mini,Chord Mojo, Edison Triod, Transcriptor Saturn (vinyl) Snell EIII och EIV
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000