Som sagt.... Hur f.n ska placera dem? Jag har krypit runt på golvet som en galning och flyttat dem fram och tillbaka. Just nu står dem ca. 25cm från bakväggen med en svag vinkling mot sweetspot. Någon som vet den ultimata placeringen när reflexröret sitter i botten?
Tacksam för svar och funderingar.....
Technics SL-1210/Yamaha CDX-1060>Yamaha CX-630>Yamaha MX-630>Audio Pro Focus
Tanken med reflexrör i botten är väl att man skall hitta placering lättare? Och således slippa tänka på ett bak-utblås som kräver sin distans till bakvägg? Knepigt.
VAd säger tillverkaren i sitt "skicka-med-blad" ??
//W
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
Hur ser rummet ut (mått vore bra) samt vad är väggar gjorda av? Beskriv möblering samt vart fönster finns. Mattor? Finns det några begränsningar som är givna, typ bestämd plats för soffa/lyssningsposition?
Det är ett par demoex, så inga papper eller nåt fanns tyvärr kvar. Rummet är i skokartongsformat ca. 4.5 ggr 7 meter.... Sweetspot i mitten ungefär. Väggarna tror jag är trä och gips. Fönster till vänster om sweetspot....
Technics SL-1210/Yamaha CDX-1060>Yamaha CX-630>Yamaha MX-630>Audio Pro Focus
Har för mig att dom läst bäst invinklade så pass mycket att "skärningen" sker precis framför sweetspot. Annars finns det ett forum på Audio Pro's hemsida där du kan få hjälp och tips.
Tänk även på att ingen Audio Pro modell låter speciellt bra med en förstärkare som är ljus i karaktären.
Den som söker han letar. Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)