I söndags skaffade jag mig något mycket efterlängtat sedan den gamla tog slut för två år sedan. Det är en Triod på 15 kilo! Ljudet är ibland skärande och irriterande men känns ändå så kärt. Tror den går i mono, single-end. Ingen feed-back vad jag sett tack och lov. Volymkontroll saknas. Funkar bra i bilen också efter några timmars inkörning då det var en del missljud. Har en gång lagt en grov kabel på golvet, tack och lov inte nära högtalarna. Triod är namnet men till vardags är det "Trio", precis som ett av mina gamla oscilloskop.
Snygg bildkomposition Ryssen! Sober design... nä "sobel" ska det väl vara? Är den där vita sladden mest en tillfällig "monteringspryl"? Den där svarta runda saken längst fram gissar jag är någon sorts ingång. -Luftintag? Skruvar man upp ljudet ordentligt kanske den t.o.m. förmår att sätta får i sken.
Det Fuling syftar på som benäget till självsvängning måste vara den där kopplingen man kallar long-tailed pair.
Fyndigt..he,he .vita sladden är ju supra Lorad eller vad den heter,den kommer upp där för att lådan är en "använd vad du har"låda. Svarta runda ja det måste vara volymen då.
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Nä, det var närmast sladden som Blondie var kopplad till som jag syftade på. Det runda jag syftade på är inte volymratten utan det där blöt-mjuk-blanka med två hål i.