HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 HIFI + Design
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

lucabrassi
Member

74 Posts

Posted - 2006/05/19 :  20:26:59  Show Profile Send lucabrassi a Private Message
Hittade den här, säkert gammal för er men ny för mej! helt klart snygg i mina ögon,





Det är kul med designade grejjer, posta gärna mer ögongodis? :)

/L

HIFI-nybörjare

Edited by - lucabrassi on 2006/05/19 20:30:05

miaber
Member

1344 Posts

Posted - 2006/05/19 :  23:40:47  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message
Är det meningen att man skall bära omkring på den, eftersom det sitter två handtag på?

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

grodan
Member

99 Posts

Posted - 2006/05/19 :  23:45:42  Show Profile Send grodan a Private Message
Det påminner faktiskt lite om en öl/läskback :)

// Jonas
Go to Top of Page

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2006/05/20 :  11:58:02  Show Profile Send kris69 a Private Message
en back zeus på 90 kg

" Vi borde prata mera om våra öron"
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2006/05/20 :  12:18:19  Show Profile Send CC a Private Message
Skönheten ligger i betraktarens ögon... Och alla har vi olika färgade glasögon ;-)

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Saro
Member

1721 Posts

Posted - 2006/05/20 :  12:24:41  Show Profile Send Saro a Private Message
Go to Top of Page

lucabrassi
Member

74 Posts

Posted - 2006/05/20 :  15:10:49  Show Profile Send lucabrassi a Private Message
ja orkar man släpa runt på den så är det ju en ändamålsenlig design! hehe!

HIFI-nybörjare
Go to Top of Page

Bo Hansson
RAUNA/OPUS 3

417 Posts

Posted - 2006/05/20 :  15:24:59  Show Profile  Visit Bo Hansson's Homepage Send Bo Hansson a Private Message
Hur låter det?????

Är det inte ljudåtergivningen, som är huvudsaken?


Bo Hansson Rauna/Opus3

Bo
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/05/20 :  15:42:20  Show Profile Send Manga X a Private Message
Självklart men om den är snygg OCKSÅ så har vi ju en solklar vinnare!


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

joakim99
Member

468 Posts

Posted - 2006/05/20 :  18:38:35  Show Profile Send joakim99 a Private Message
Bo Hansson: Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Jag tar mycket hellre en snygg och välljudande apparat än en ful och välljudande. Nu var ju dock inte någon utav dessa två speciellt estetiskt tilltalande tycker jag men det är ju en helt annan sak.

SB3 -> Benchmark DAC-1 -> Harmony Design Pre906 -> Bryston 4B SST -> B&W N802
Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2006/05/20 :  18:46:29  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message
Jag slår givetvis ett slag för min egen förstärkare, Manley Labs Stingray.



Annars är jag svag för Art Audios Carissa: http://www.6moons.com/audioreviews/artaudio2/carissa.html



Fler godbitar: Magnum Dynalab MD208, Carlsson OA52, Leben (allt), Rega P7, P9, SF stradivari.

Snoogens
Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2006/05/20 :  19:12:33  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message
quote:
Det ena behöver ju inte utesluta det andra.


Precis! Om köper man en produkt för 10000+, så vill iallafall jag att den ska vara snygg också. Det kan man väl kräva.

Snoogens
Go to Top of Page

Bo Hansson
RAUNA/OPUS 3

417 Posts

Posted - 2006/05/20 :  19:45:42  Show Profile  Visit Bo Hansson's Homepage Send Bo Hansson a Private Message
- och sen kan man ta en match om vad som skall anses "snyggt". Egentligen bottnar nog frågeställningen om "hur det låter" i en skepsis till parallellkopplade effektrör, som här 6550/KT88. Efter att lyssnat på ett antal förstärkare med lösningen är jag alltmera skeptisk till den.

Bo Hansson Rauna/Opus3

Bo
Go to Top of Page

lucabrassi
Member

74 Posts

Posted - 2006/05/20 :  23:17:17  Show Profile Send lucabrassi a Private Message
Ja design är som sagts bedömt utifrån betraktarens ögon, håller helt med. Tänkte mer med inlägget få se lite snygga grejjer :) Soundet kommer naturligtvis/absolut inte i skymundan för det!

HIFI-nybörjare

Edited by - lucabrassi on 2006/05/20 23:18:40
Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2006/05/21 :  01:15:43  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message
quote:
Ja design är som sagts bedömt utifrån betraktarens ögon


...och ljudkvalitet bedöms utifrån betraktarens öron.

Snoogens
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2006/05/21 :  17:20:28  Show Profile Send MartinH a Private Message
Som tur är så låter Rogues Zeus riktig bra närman kör den i Triod läge...
Go to Top of Page

lucabrassi
Member

74 Posts

Posted - 2006/05/22 :  13:54:46  Show Profile Send lucabrassi a Private Message
hehe, ja betraktarens öron!

HIFI-nybörjare
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2006/05/22 :  14:09:29  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message
Nä.. sakerna behöver inte vara snygga för mig - de skall verkligen leva upp till kvaltén jag förväntar mig - sen kan de få stå i ett skåp medans jag lyssnar på dem :-)

jaja.. med högtalare är det inte riktigt detsamma - men hade det gått hade gärna de fått vara osynliga med!

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/05/22 :  14:20:37  Show Profile Send Blue a Private Message
Som jag ser det är design mycket viktigt! Och då inte bara grejerna var för sig, dom måste dessutom funka tillsammans. Det innebär nästan alltid att cd-spelare och stärkare måste vara av samma märke, och ofta även samma serie. Men det finns undantag där man kan få ihop det snyggt med olika märken också, bara det finns en tanke bakom varför man har satt ihop systemet på ett visst sätt.

En "big no no" designmässigt är i alla fall att blanda prylar med gulddetaljer med prylar med silverdetaljer. En annan nästan lika "big no no" är att ha flera olika träslag inblandade i anläggningen (t.ex. en på högtalarna, en på racket och ytterligare en i skivspelaren)... Olika bredd på apparaterna kan däremot vara helt okej.

Hälsningar från designgurun.

; )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2006/05/22 :  14:24:08  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message
Blue: Jag håller med dig på alla viktiga punkter.

Snoogens
Go to Top of Page

Bo Hansson
RAUNA/OPUS 3

417 Posts

Posted - 2006/05/22 :  14:31:25  Show Profile  Visit Bo Hansson's Homepage Send Bo Hansson a Private Message
Jag delar ståndpunkt med kaffekoppen, det vore skönt att slippa det mesta av "staplade" lådor. Sen upplever jag att, en stor del av dagens design inom HiFi, är påmonterade polerade träbitar till en oförsvarbart hög merkostnad. Man talar idag, inte så mycket om B&O som designexempel inom HiFi, varför!? Visst finns det föregångare, tänker på Meridian och Bob Stuart, som vad jag förstått är kreativa även på den invändiga delen. Finns det flera? Eller är alla kreativa märken sålda till Kina?

Bo Hansson Rauna/Opus3

Bo
Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2006/05/22 :  14:58:45  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message
Alla kreativa märken sålda till Kina? Du menar alla märken som tar fasta på både form och funktion? Svartet är isåfall: definitivt nej. Vilka Kinesiska fabrikat är föresten snygga?

Kolla t.ex. Regas skivspelare (england). www.rega.co.uk. Slimmade och snygga, och de fungerar mycket väl.

Snoogens
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000