En fråga som håller på att göra mig galen är hifiljudet från hemmabiosystem. Har länge grubblat på hur mycket bättre "hifi -ljud" en separat integrerad förstärkare ger än en hembioförstärkare.
Surfade nyligen in på hifiklubbens hemsida och fick syn på NAD T752 där författaren skriver så mkt bra om den. Om man nu jämförde denna med säg hk 670 eller vilken annan integrerad förstärkare som helst(under 10 000 kr) skulle det märkas markant förutsatt att man till utrustningen använder ett par lämpliga bra högtalare????
MrOhm, skillnaden är sörre än vad man tror. Jag bytte nyligen ut min Marantz 6-kanals reciver (som låter mycket bra i stereo) mot en 2 kanalare. Som sagt skillnaden var grymt mkt större än vad jag trodde. Hembio*blääää*
MrOhm, skillnaden är sörre än vad man tror. Jag bytte nyligen ut min Marantz 6-kanals reciver (som låter mycket bra i stereo) mot en 2 kanalare. Som sagt skillnaden var grymt mkt större än vad jag trodde. Hembio*blääää*
Mitt 2 kanalsljud på min Krell Showcase är inte dumt... *smiles*.
Tack för det! Då vet man vad man skall ha i framtiden i alla fall då....men tror nog man skall lysnna o jämföra dock man köper en en billig sketen hembioförstärkare o satsar allt på tvåkanal...tittar man på film går man ändå på bio
ok men då man rett ut detta leder nästa fråga....försteg + slutsteg eller bara integrerad? fördelar,nackdelar???
Tack för det! Då vet man vad man skall ha i framtiden i alla fall då....men tror nog man skall lysnna o jämföra dock man köper en en billig sketen hembioförstärkare o satsar allt på tvåkanal...tittar man på film går man ändå på bio
ok men då man rett ut detta leder nästa fråga....försteg + slutsteg eller bara integrerad? fördelar,nackdelar???